مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

حمایت از مشاغل خانگی ضروری است

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۰۵:۳۹
کد خبر: ۷۹۷۹۰۵
حمایت از مشاغل خانگی ضروری است
مریم بیدخام: حمایت از مشاغل خانگی جهت توسعه اشتغال امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه ای که به منظور چگونگی برپائی بازارچه  مشاغل خانگی در محل این و با حضور جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرائی استان برگزار شد گفت: بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی، افزایش اعتماد به نفس اعضای خانواده، و ایجاد انگیزه در خانواده ها برای فراگیری صنایع دستی و اشتغال زایی از فواید مشاغل خرد و خانگی  است.

بیدخام کسب و کار و مشاغل خانگی را  یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد خانواده  برشمرد و اظهار کرد : فعالیت اقتصادی در محیط خانواده موجب امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی بوده و عدم نیاز به رفت و آمدهای شهری، صرفه جویی در هزینه های اجتماعی و در کنار خانواده بودن ازدیگر  مزایای مشاغل خانگی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه  توسعه و حمایت از مشاغل خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازار شوند افزود: فعالیت اقتصادی در محیط خانگی موجب امکان مشارکت تمامی اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک بوده و با کمترین هزینه بالاترین بهره وری را ایجاد می کند.

بیدخام با بیان اینکه رونق مشاغل خانگی و حمایت از صاحبان این مشاغل می تواند در ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی تعیین کننده باشد استان قزوین را از جمله مناطق دارای پتانسیل های فراوان درخصوص هنرمندان، صنایع دستی و محصولات هنری برشمرد.

وی با اشاره به  اینکه  در حال حاضر بستر امکان عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی  در مجتمع مهر و ماه قزوین فراهم شده است افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد تا با حمایت از افراد فعال در این حوزه ضمن معرفی آنها به سایر نهاد‌ها و فروش محصولاتشان پیگیری‌های لازم جهت دریافت تسهیلات صورت گیرد.

بیدخام با تاکید بر اینکه  ضرورت دارد تمامی دستگاه های مرتبط برای توسعه مشاغل خانگی  و  صنایع دستی بیش از گذشته هماهنگ بوده و موانع سر راه این طرح برداشته شود خاطرنشان کرد: جمعی از کار آفرینان در حوزه های مختلف  شغل های خانگی، هنرمندان، صاحبان صنایع خرد از نقاط مختلف استان  در حوزه هایی، چون صنایع دستی،  تولید چرم، گلیم و فرش، شیرینی سنتی، آثار هنری و خوشنویسی، زیور آلات، تزیینات شیشه و سایر رشته های هنری با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و محوریت اداره کل  میراث فرهنگی و صنایع دستی استان محصولات خود را عرضه کرده و امکان مراجعه شهروندان و بازدید و خرید از این غرفه‌ها فراهم شده است.

 وی از ظرفیت‌های بالای دستگاه‌های اجرائی استان همچون میراث فرهنگی، اداره کل زندان‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره ) بهزیستی، هلال احمر، فرهنگسراهای شهرداری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یادنموده و حمایت  همه جانبه این دستگاه ها در اتخاذ تمهیدات لازم جهت برپائی بازارچه سخن گفت.

در پایان پس از ارائه پیشنهادات نمایندگان دستگاه های حاضر مقرر شد زمان برپائی نمایشگاه از بیست وششم الی سوم هرماه و در اسفند ماه از پانزدهم اسفند لغایت اول فروردین برگزار شود.

 

نظر شما