معاون عمرانی استاندار قزوین:

سهم ۹۵درصدی گازطبیعی از سوخت نیروگاه شهیدرجایی

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۱:۳۵:۱۳
کد خبر: ۷۹۸۴۰۷
سهم ۹۵درصدی گازطبیعی از سوخت نیروگاه شهیدرجایی
"علی فرخزاد" در جلسه کارگروه آلودگی هوا: 95درصد از سوخت نیروگاه شهیدرجایی در 9ماهه اول سال جاری گازطبیعی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخزاد"  معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه آلودگی هوا تاکید کرد: 95 درصد معادل 2258 میلیون متر مکعب از سوخت نیروگاه برق شهید رجایی در 9 ماهه اول سال جاری گازطبیعی بوده است.

فرخزاد گفت: تاثیر نیروگاه شهیدرجایی بر آلودگی هوای و نیز تاثیرات آن بر اقلیم استان قزوین همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده است وبا اینکه این نیروگاه در استفاده از گاز طبیعی و کاهش سوخت های آلاینده ازت و گازوئیل موفق عمل کرده است، اما برای رفع نگرانی مردم  ضروری است تاثیرات این نیروگاه توسط کارشناسان بررسی و گزارشات آن از طریق رسانه ها در اختیار عموم قرار گیرد.

وی با تاکید بر مصوبه دولت مبنی بر تامین سوخت صنایع با گاز طبیعی و انرژی های پاک خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان در جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی  سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است و تلاش های شرکت های گاز و پخش فراورده های نفتی و تمامی دستگاه های اجرایی در این راستا موجب جایگزینی و رواج سوخت پاک، حفظ محیط زیست و جلوگیری از کاهش ذخایر نفتی و افزایش سهم گاز استان شده است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه  در توسعه و استفاده از انرژی های نو اقدامات خوبی در استان انجام شده است، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود استان در زمینه تولید انرژی های پاک، مکان شهرک انرژی در استان مشخص شده، دولت  نیز تسهیلات و امتیازات خوبی به متقاضیان ایجاد نیروگاه با انرژی های پاک ارایه می کند و تا کنون 123مجوز برای احداث نیروگاه با انرژی های پاک در استان  صادر شده که از این تعداد 22 واحد فعال هستند که می بایست عدم فعالیت نیروگاه های دیگردر اسرع وقت  بررسی شود.

وی ادامه داد: سیاست های  استان مبنی بر انسان محوری و طراحی شهر بر مبنای گسترش استفاده از حمل و نقل عمومی و محدود کردن خودروهای شخصی است  و بر همین اساس مسیر سلامت در اکثر شهرهای استان احداث شده و در شهرهای دیگر نیز در اسرع وقت احداث می شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به نزدیکی روز ملی هوای پاک خواستار اختصاص  یک روز بدون خودرو دراستان شد و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، شهرداری و تمام دستگاه های مرتبط برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هفته هوای پاک در استان انجام شود ودر راستای فرهنگ سازی و تاثیرات اجتماعی، یک روز آن به استفاده از دوچرخه و روز بدون خودرو اختصاص یابد.

"فرهور" مدیرعامل  نیروگاه شهید رجایی، "پسندیده" مدیرکل حفاظت محیط زیست، "مهدیخانی" مدیرکل مدیریت بحران، "صالحی" سرپرست دفتر شهری و شوراها و دیگر مسئولین نیز در این جلسه حضورداشتند.

 

 

نظر شما