رییس کل دادگستری قزوین اعلام کرد؛

پرداخت مطالبات ۱۸میلیاردی کارگران فرنخ و مه نخ

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۵:۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۹۹۸۹۳
پرداخت مطالبات ۱۸میلیاردی کارگران فرنخ و مه نخ
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای حل معضل چندین ساله استان 180میلیارد ریال مطالبات کارگران فرنخ و مه نخ پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری که با موضوع تعیین و تکلیف نهایی مطالبات کارگری کارخانه "فرنخ، مه نخ، نازنخ" در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، افزود: طبق قانون پرداخت مطالبات کارگران واحدهای تولیدی مشکل دار در اولویت قرار دارد و در همین راستا باید هرچه سریع تر مشکل کارگران فرنخ و مه نخ حل شود.

وی گفت: پنج بانک ملی، تجارت، سپه، سینا و پارسیان 2 هزار میلیارد ریال به این شرکت ها پرداخت کرده اند که هم اکنون با سود دیرکرد و جریمه ها به چهار هزار و 70 میلیارد ریال افزایش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی اضافه کرد: این شرکت ها با 600 کارگر 180 میلیارد ریال مطالبات کارگری دارند و پرداخت مطالبات کارگران جزو دیون ممتاز بوده و در اولویت تمامی دیون قرار دارد.

این مسئول قضایی ادامه داد: این شرکت ها 50 هکتار وسعت شامل 18 هکتار زمین کشاورزی و 22هکتار اراضی مسکونی، صنعتی و سوله دارند که طبق بررسی اولیه حدود هفت هزار میلیارد ریال ارزش آنها برآورد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: می توان با فروش این اراضی تمامی مطالبات بانک ها از سود و جریمه ها را پرداخت کرد.

وی افزود: در صورتی که این اراضی ارزش تخمینی اولیه را نداشته باشد باید در گام نخست برای پرداخت مطالبات کارگران و در گام های بعدی برای پرداخت مطالبات بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی اقدام کرد.

رییس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: باید یک هیات سه نفره متشکل از نمایندگان دادگستری، بانک های طلب کار و شرکت ها برای ارزیابی دقیق قیمت اراضی، ماشین آلات، سوله ها و عرصه و عیان شرکت های مه نخ و فرنخ اقدام کرده و قیمت های نهایی و کارشناسی شده را اعلام کنند.

وی گفت: باید در آستانه چهل سالگی انقلاب با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و توطئه های دشمنان هرچه سریع تر برای پرداخت مطالبات جامعه کارگری اقدام کرد و اگر خود بانک ها در این زمینه همکاری داشته باشند بسیار مطلوب تر خواهد بود.

این مسئول قضایی اضافه کرد: مجموعه دستگاه قضا منافع کارگران را بر منافع بانک ها و دستگاه‌های دولتی ترجیح می دهد و در راه احقاق حق جامعه کارگری می تواند بدون نظر بانک های طرف دعوا نیز اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: مصلحت بانک ها و جایگاه اقتصادی آنها اقتضا می کند در راستای حل معضل جامعه کارگری مه نخ، فرنخ و نازنخ اجازه دهند سرمایه های منقول این شرکت ها معادل 180 میلیارد ریال فروخته شده و مطالبات کارگران این شرکت ها تسویه شود.

رییس کل دادگستری قزوین اعلام کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز