رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد؛

قوانین اداره استاندارد اساس فعالیت های نظام مهندسی ساختمان

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۹:۴۶:۵۷
کد خبر: ۸۰۰۲۹۲
قوانین اداره استاندارد اساس فعالیت های نظام مهندسی ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین قوانین اداره استاندارد را اساس فعالیت های این سازمان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجابی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در نشست مشترک هیات مدیره این سازمان و اداره کل استاندارد استان قزوین ضوابط و قوانین اداره استاندارد را پایه و اساس فعالیت های نظام مهندسی برشمرد و گفت: تفاهم نامه های متعددی بین سازمان نظام مهندس ساختمان و اداره استاندارد در بخش های ممیزی انرژی، استاندارد سازی موتورخانه ها، گریدبندی ساختمان ها منعقد شده است که همگی نقش استاندارد را در ساختمان نشان می دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد1

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اهمیت صنعت ساختمان به عنوان دومین صنعت کشور گفت: افزایش تعامل بین دستگاه ها می تواند در کیفیت ساختمان و مصالح ساختمانی از زمان شروع تا بهره برداری تاثیرگذار باشد.

مجابی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک مجموعه مجری در این حوزه و اداره استاندارد به عنوان یک مجموعه ستادی و پشتیبان با تعامل هرچه بیشتر می توانند رافع مشکلات کیفیتی در حوزه ساختمان باشند.

وی اذعان کرد: کیفیت ساختمان هم باید از نظر ساخت و هم مصالح ملاک باشد که در این راستا نیازمند همکاری اداره استاندارد هستیم.

مجابی با اشاره به همکاری های دو سازمان در بخش های تدوین استاندارد، مقاوم سازی، مصالح ساختمانی و آسانسور  گفت: در بخش آسانسور لازم است همکاری های بیشتری صورت پذیرد.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه در مبحث 15 مقررات ملی ساختمان به صراحت به وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان از زمان جانمایی آسانسور تا بهره برداری آن تاکید شده است و همچنین در مباحث 22، 12،19،13 و 3 مقررات ملی ساختمان به این موضوع اشاره شده است لازم است در بخش آسانسور به یک اجماع و شفافیت عمل برسیم تا اثربخشی کیفی را در ارائه خدمات داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با تاکید بر اهمیت صرفه جویی انرژی در ساختمانها عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت انرژی و لزوم صرفه جویی و کاهش هزینه ها، کیفیت مصالح بکار رفته در ساختمان که حتی در عمر ساختمان هم نقش دارد بیش از پیش اهمیت پیدا میکند که این موضوع مستلزم نظارت بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره استاندارد به منظور تامین حقوق بهره برداران است.

وی ادامه داد: در بخش تدوین استاندارد برای مصالح ساختمانی و ادوات و تجهیزاتی که در حین کار در ساختمان بکار برده می شود اعلام آمادگی میکنیم.

مجابی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان پتانسیل لازم در زمینه تاسیس شرکت های بازرسی را دارد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور بومی سازی خدمات در این بخش می توانیم از ظرفیت فنی و تخصصی کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده کنیم.

در ادامه رئیس اداره کل استاندارد استان قزوین با اشاره به پیشینه همکاری های دو سازمان بیان داشت: اداره استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان به سطح هماهنگی خوبی رسیده اند که لازم است مباحثی که در جلسات مشترک مطرح شد اجرایی شود.

صارمی با تاکید بر پشتوانه قانونی اداره استاندارد و توانمندی کارشناسان و ناظران سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: تعامل بین دو دستگاه بازخوردی جز خدمت رسانی بهتر به مردم نخواهد داشت.

در ادامه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و کارشناسان اداره استاندارد به بیان اهمیت استفاده از قوانین استاندارد، تعامل بیشتر دو دستگاه و اجرایی کردن مباحث مطرح شده پرداختند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد3

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز