معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبرداد؛

افزایش ساعات کاری مراکز معاینه فنی در روز ملی هوای پاک

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۵:۳۹:۳۲
کد خبر: ۸۰۰۴۷۸
افزایش ساعات کاری مراکز معاینه فنی در روز ملی هوای پاک
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از افزایش ساعات کاری مراکز معاینه فنی در روز ملی هوای پاک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در گفت و گوی اختصاصی با برنا با اشاره به در پیش بودن 29 دی روز ملی هوای پاک و تدارک برنامه های مختلف برای این روز اظهارکرد: ساعات کاری مراکز معاینه فنی در روز ملی هوای پاک افزایش پیداخواهدکرد.

میزانی اظهارکرد: تمرکز کلی مدیریت شهری قزوین خالی کردن مرکز شهر از خودروی شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از دوچرخه و پیاده رو جهت تردد است تا همه از هوای پاک بهره مند شوند.

میزانی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و مشارکت مردم در برنامه های این روز خاطرنشان کرد: طی مکاتبه ای با سازمان های وابسته به شهرداری قزوین خواستار استفاده بیشتر از دوچرخه و پیاده رو شده ایم.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم ارباب رجوع ها جهت انجام کارهای خود کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با تاکید بر شدت یافتن فعالیت های این معاونت در روز ملی هوای پاک گفت: قطعا در این روز با توان بیشتری در زمینه هوای پاک اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی شهرداری استفاده از دوچرخه و حمل و نقل عمومی به استانداری نیز ابلاغ شده تا ادارات نیز در روز ملی هوای پاک در این راستا عمل کنند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: مجموعه اقدامات مبارزه با آلودگی هوا به موازات هم انجام می شود.

میزانی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف جهت بهره مندی از هوای پاک و پیاده رو  عنوان کرد: شاخص ترین این پروژه ها پروژه میدان آزادی است که ضلع جنوبی آن سنگ فرش شده و آماده استفاده به عنوان فضای شهری است.

وی به دیگر اقدامات این معاونت در راستای بهره مندی از هوای پاک اشاره و خاطرنشان کرد: 50دستگاه اتوبوس شهری جدید خریداری شده که این میزان سال آینده افزایش خواهدیافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون 70 درصد اتوبوس های شهری  کشور فرسوده هستند، گفت: درحال حاضر 10 اتوبوس فرسوده که عمر بالای 10 سال دارند از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج می شوند و با تحقق این امر قزوین تنها شهری می شود که فاقد اتوبوس فرسوده است.

وی با اشاره به پیشروبودن قزوین در زمینه استفاده از دوچرخه افزود: قزوین در بحث استفاده از دوچرخه به عنوان شهر برتر انتخاب شده و امیدواریم فرهنگ استفاده از دوچرخه بیش از پیش میان شهروندان نهادینه شود.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین سرفصل های مسیرهای دوچرخه و ایجاد این مسیرها افزود: با مساعدشدن هوا ایجاد این مسیرها شتاب بیشتری خواهدگرفت.

میزانی خاطرنشان کرد: سال آینده استفاده از مسیرهای دوچرخه جهش فوق العاده ای خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به کارمندان و پرسنل شهرداری تسهیلات زیادی برای خرید دوچرخه داده ایم و امیدواریم همه این اقدامات منجر به بهره مندی از هوای پاک شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز