رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مطرح کرد؛

حفظ امنیت غذایی با تلاش کشاورزان و بهره برداران

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۳:۵۸:۱۴
کد خبر: ۸۰۰۴۸۲
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حفظ امنیت غذایی را مستلزم تلاش کشاورزان و بهره برداران دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر شهرستان البرز که با حضور حجت السلام مهدوی  امام جمعه الوند، رضا گروسی فرماندار البرز و بهره برداران برگزار شد گفت: حفظ امنیت غذایی جز با تلاش کشاورزان و بهره برداران  امکان پذیر نیست.

خمسه اذعان کرد: به هر میزان در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شود استقلال کشور را در پی خواهد داشت.

وی به دستاوردهای جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیشترین سرمایه گذاری برای اجرای سیستم های نوین آبیاری اجرا شده است که مزایای آن را در بهبود و مدیریت منابع آبی خواهیم دید.

این مقام مسئول اولویت های اصلی جهاد کشاورزی را سامانه های نوین آبیاری  و توسعه  گلخانه ها دانست و گفت: در زمینه توسعه گلخانه ها هیچ محدودیتی نداریم و با توجه به اینکه گلخانه یک فعالیت سبز است از این طرح حمایت جدی می کنیم.

 وی تصریح کرد: در این شرایط سخت تمام کشاورزان و بهره برداران که برای تولید محصولات  کشاورزی و امنیت غذایی تلاش می کنند نمونه هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  افزود: توسعه پایدار آب و خاک یکی از اصول کشاورزی  مدرن است.

 وی خاطرنشان کرد: امسال ضمن  افزایش۲۰ درصدی خرید گندم محصول با کیفیتی نیز تولید کردیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شهرستان البرز امسال در سرما زدگی باغات خسارت زیادی دید که امیدواریم با استهمال تسهیلات بانکی کمکی به این عزیزان بشود.

وی به دستاوردهای بخش کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون برای۴ هزار نفر دربخش کشاورزی استان شغل ایجاد شده است.

خمسه گفت: در راستای توسعه سامانه های نوین آبیاری نیز در صدد هستیم با مشارکت کشاورزان تعهد ایجاد شده را به پایان برسانیم.

وی یادآورشد: تاکنون بیش از ۴۶ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجرا شده است.

خمسه تصریح کرد: ما به دنبال افزایش سطح کشاورزی  نیستیم و کشاورزانی که سامانه نوین اجرا می کنند بایستی سطح زیر کشت خود را حفط و مانع از افزایش آن شوند.

در پایان از ۱۳ کشاورز برتر شهرستان البرز تجلیل شد.

جهاد کشاورزیimage_2019_1_15-12_34_37_981_BBP (1)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز