معاون عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد؛

انتقال پسماند شیمیایی استان‌‌های همجوار به قزوین متوقف می شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۵:۱۶
کد خبر: ۸۰۱۲۰۸
انتقال پسماند شیمیایی استان‌‌های همجوار به قزوین متوقف می شود
معاون عمرانی استاندار قزوین از متوقف انتقال پسماند شیمیایی استان‌‌های همجوار به قزوین سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخزاد" معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه پسماند استان با اشاره به اینکه 6 استان پسماند دارویی شیمیایی خود را به استان قزوین منتقل می‌‌کردند، گفت: این استان‌‌ها تنها تا پایان سال جاری می‌‌توانند پسماند خود را به استان قزوین منتقل کنند و این فرصت تمدید نخواهد شد.

فرخزاد بیان داشت: هر استان در کشور محل دفع پسماند خاصی می باشد به طور مثال از استان قزوین نیز پسماندهای الکترونیکی به یکی از استان های همجوار منتقل می شود و پسماندهای دارویی شیمیایی 6 استان نیز به قزوین منتقل می شود اما با این وجود به این استان ها فقط تا پایان سال که زیرساخت ساماندهی این پسماندها را فراهم کنند اجازه این کار را داده ایم.

 وی خاطر نشان کرد: لازم است مجموعه دیگری موازی با شرکت فعلی برای ساماندهی پسماندهای صنعتی، عفونی و پزشکی  فعالیت کند تا ضمن ایجاد رقابت، اگر شرکت فعلی تعطیل شد، در خصوص ساماندهی پسماندها در استان با مشکل مواجه نشویم.

معاون عمرانی استاندار  قزوین افزود: هم اکنون نظارت عالیه برروند کار شرکت کاسپین سبز توسط دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست انجام می گیرد، که نیاز است این کنترل ها مضاعف شده، بازدیدهای مستمر و تصادفی و همچنین پایش از طریق دوربین های مداربسته همچون گذشته صورت گیرد تا سلامتی مردم به مخاطره نیفتد.

فرخزاد بیان کرد: سایت محمد آباد فضای مناسبی برای بازیافت و دفن زباله است اما نواقصی هم دارد وتکمیل آن  نیازمند سرمایه‌‌گذاری و نیروهای متخصص است.

وی ادامه داد: از همین رو با توجه به ظرفیت های شهرداری مدیریت پسماند عادی  این سایت به شهرداری واگذار شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر نحوه نظارت و کنترل جمع آوری پسماندها تاکید جدی داریم و باید شرکت های بخش خصوصی درجمع آوری زباله های بیمارستانی تعهد کاری داشته باشند تا اهمالی صورت نگیرد.

فرخزاد اذعان کرد: همچنین با تمام شرکت های غیرمجاز که اقدام به جمع آوری و تفکیک پسماندها در سطح استان  می کنندبرخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در خصوص نخاله‌‌های ساختمانی اختلاف آمار وجود دارد که باید مجددا بازنگری و بروز رسانی شود  شود چراکه تمام تصمیم گیری ها بر اساس این آمار انجام می‌‌شود.

فرخ زاد خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌‌هایی که به طور جذبی  فاضلاب را دفع می‌‌کنند زیاد نیست و باید با نصب GPS  و تمهیدات دیگر کنترل برماشین های حمل فاضلاب های خانگی صورت گیرد.

وی در پایان خواستار تجدید نظر در نرخ گذاری پسماندهای شهری و روستایی با نگاه کارشناسی شد.

 

نظر شما