رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا اعلام کرد؛

ممنوعیت فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۲:۵۷:۳۲
کد خبر: ۸۰۱۸۱۴
ممنوعیت فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت
رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر عباس یوسفی رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا اعلام کرد: فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت ممنوع است.

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا افزود: تخم مرغ به عنوان یکی از فرآورده‌های خام دامی نقش بسیار مهمی در زمینه تأمین نیازهای پروتئینی انسان در جامعه امروزی ایفا می‌کند.

دکتر یوسفی اذعان کرد: بر همین پایه، سلامت و بهداشت این فرآورده‌ خام، از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در همین راستا، سازمان دامپزشکی بر روند تولید، فروش و توزیع تخم مرغ نظارت کرده و با متخلفین این حوزه، برخوردهای قانونی لازم اعمال می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه روند تولید و توزیع تخم مرغ از ابتدای جوجه‌ریزی تا مرحله پرورش پولت‌تخمگذار، تحت نظارت اداره دامپزشکی انجام می‌گیرد و پایش بیماری‌هایی که از طریق تخم مرغ انتقال می‌یابد نیز در کنترل کامل این اداره است، لذا هر‌گونه تولید و فروش، توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین تولید شده خارج از این چرخه که هویت مشخصی نداشته باشد (عدم درج تاریخ تولید و انقضا بر روی تخم مرغ تولیدی) ممنوع بوده و در صورت مشاهده تخلف در این خصوص، نسبت به ضبط محموله اقدام شده و برخوردهای قانونی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی در پایان از عموم مردم و شهروندان خواست از خرید هر‌گونه تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت پرهیز کرده و تخم مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی تهیه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز