رئیس کمیته بانوان شورای شهر قزوین مطرح کرد؛

اعتبار بانوان از مهم‌ترین نشانه‌های توسعه یافتگی جامعه

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۳:۰۷:۲۸
کد خبر: ۸۰۱۸۳۹
اعتبار بانوان از مهم‌ترین نشانه‌های توسعه یافتگی جامعه
رئیس کمیته بانوان شورای شهر قزوین اعتبار بانوان را از مهم‌ترین نشانه‌های توسعه یافتگی جامعه مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیده منیره قوامی رئیس کمیته بانوان شورای شهر قزوین در جلسه مشترک با انجمن کارآفرینی تهران و ربیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین که با موضوع "زنان و کارآفرینی" برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های توسعه یافتگی یک جامعه، میزان اهمیت و اعتباری است که بانوان جامعه از آن برخوردار هستند.

قوامی اذعان کرد: در دو سوم ساعات کاری، بانوان مشغول به کار هستند اما فقط یک دهم درآمد و یک صدم اموال و دارائی‌های جهان به آن‌ها اختصاص دارد.

وی افزود: عدم مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی، مشکلی است که بر سر راه توسعه کشور قرار دارد لذا به ضرورت کارآفرینی بانوان باید به افزایش و گسترش فرصت‌های شغلی بر مبنای خلاقیت، جواب مثبت دهیم.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: از طرفی بانوان دارای طبع لطیف و مادرانه‌ای هستند و باید شغلی را انتخاب کنند که از هر نظر برای آن آمادگی دارند.

قوامی به تحولات بین المللی دو دهه گذشته در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: مطالعات نشان داده است که از سال ۲هزار تا کنون دو تحول در اقتصاد بین الملل در حال وقوع است.

وی تشریح کرد: تحول نخست، رشد چشمگیر و انفجارگونه بانوان کارآفرین و تحول دوم، رشد حجم تجارت بین المللی است.

این عضو شورای شهر قزوین اذعان کرد: این دو تحول در کنار هم باعث ارتقا سطح اقتصادی بانوان و در مجموع رشد چشمگیر اقتصاد بسیاری از کشورهای بزرگ شده است و صاحب نظران این تحول را آغاز عصر جدید تجاری در جهان می‌دانند.

قوامی در خصوص توانایی‌های بانوان در حوزه اقتصاد، تاکید کرد: هلن فیشر، انسان شناس و استاد دانشگاه راتجز، دلیل موفقیت بانوان کارآفرین را در سه نکته مهمِ مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های مردمی و مهارت به کارگیری تفکر شبکه‌ای می‌داند.

وی در ادامه به حضور کانون زنان بازرگان در جلسه پرداخت و گفت: در مدت کوتاهی که این کانون در قزوین شکل گرفته، رشد چشمگیری داشته و موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

قوامی خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست کمک کند تا بتوانیم با انجمن زنان کارآفرین همکاری داشته و شاهد یک هم‌افزایی در حوزه تجاری بانوان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز