نائب رئیس پارلمان محلی قزوین:

زیرساخت‌های لازم برای هدایت آب‌های سطحی ایجاد شده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۱:۱۵:۴۹
کد خبر: ۸۰۲۵۷۵
زیرساخت‌های لازم برای هدایت آب‌های سطحی ایجاد شده است
مهدی عبدالرزاقی در صحن علنی شورای شهر قزوین: خوشبختانه امروزه زیرساخت‌های لازم برای هدایت آب‌های سطحی در شهر قزوین ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و نائب رئیس شورای شهر قزوین در جلسه علنی پارلمان محلی ضمن تشکر از مسئولین و کارکنان حوزه خدمات شهری شهرداری قزوین برای اقدامات این حوزه در بارش های اخیر، گفت: اگر امروز شاهد مشکلات کمتری در  شهر راجع به آب‌های سطحی هستیم، به دلیل اقدامات گذشته شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای هدایت آب‌های سطحی است که در دوره دوم شورا و در سال‌های ۸۲تا ۸۶ انجام گرفته است.

وی به پروژ‌های عمرانی در دست اقدام و به پایان رسیده شهرداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از معضلات آب‌های سطحی شهر قزوین مربوط به پروژهای عمرانی شهر است که به اتمام رسیده‌اند.

عبدالرزاقی تصریح کرد: در اکثر پل‌های سطح شهر با اولین بارندگیِ نیمه شدید با بحران مواجه می‌شویم که باید این مشکلات رفع شود.

وی ادامه داد: همچنین در پروژه‌هایی که شهرداری در دست اقدام دارد نیز باید این موضوع در نظر گرفته شود.

عبدالرزاقی در ادامه به مباحث مربوط به سازمان مدیریت بحران پرداخت و گفت: این سازمان برای دو دوره چهارساله به صورت آزمایشی فعالیت کرده است.

عبدالرزاقی با اشاره به حضور اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در این جلسه گفت: مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان تلاش می‌کنند تا بتوانند مقررات ملی ساختمان را به صورت کامل پیاده کنند و در عین حال این مقررات در ساختمان‌ها رعایت شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته سازه های نگهبان به تایید نظام مهندسی نمی‌رسید و مجریان این سازه‌ها هر کدام با راه و روش خود آن‌ها را اجرا می‌کردند.

نائب رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: اما امروزه نقشه سازه نگهبان جزو نقشه‌هایی است که حتما باید در کنار سایر نقشه‌ها به تایید نظام مهندسی برسد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین به نمای ساختمان‌های شهر پرداخت و گفت: در این حوزه با بحران مواجه هستیم.

عبدالرزاقی تشریح کرد: مضاف بر اینکه مجریان، نظارتی بر تخلفات ساختمانی ندارند، بر نمای ساختمان‌ها نیز نظارت خاصی انجام نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه در کمیسیون ماده پنج، اجرای نماهای رومی ممنوع شد اما این حرکت بازدارنده نبود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین اذعان کرد: حذف این شیوه اجرای نما نمی‌تواند حرکت موثری باشد بلکه باید به ساماندهی وضعیت موجود می‌پرداختیم.

عبدالرزاقی اضافه کرد: باید نمای ساختمان نیز در نقشه‌های ساختمانی موجود باشد زیرا مصالح به کار رفته در نما، در صورت اجرای غیر کارشناسی، می‌تواند با یک زلزله فرو بریزد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با مجوزهای استحکام بنای ساختمان‌ها که برای کمیسیون ماده صد از طرف مهندسین ناظر صادر می‌شود

گفت: این مجوز‌ها همیشه صادر می‌شوند و مالکی وجود ندارد که نتواند این مجوز را اخذ کند.

وی ابرازکرد: برخی سازه‌ها به هیچ وجه درست و اصولی اجرا نمی‌شوند و استحکام کافی را ندارند که لازم است در این زمینه نیز اقدامات کافی صورت گیرد.

عبدالرزاقی در خصوص مجریان ذی‌صلاح نیز پیشنهاد داد که این مجریان تا پایان مرحله نازک‌کاری حضور مسمتر داشته باشند.

وی اذعان کرد: با این کار حضور مهندسین تاسیسات نیز بیشتر و موثرتر خواهد بود.

این عضو شورای شهر قزوین به موضوع استانداردهای آسانسور نیز ورود پیدا کرد و گفت: بسیاری از شهروندان در این زمینه اطلاعات کافی ندارند.

عبدالرزاقی تصریح کرد: همچنین لازم است متولی صدور این استانداردها سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد زیرا در مجموعه نظام مهندسی متخصصین این حوزه وجود دارند که در اداره کل استاندارد حضور ندارند.

نماینده شورای شهر قزوین در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح یکپارچه سازی و اصلاح قانون تخلفات ساختمانی در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها در حال بررسی است. عبدالرزاقی یادآورشد: قزوین در مبحث تخلفات ساختمانی در کشور تقریبا بهترین شرایط را دارد و این تخلفات نسبت به مناطق دیگر کمتر است.

عبدالرزاقی در پایان متذکر شد: با توجه به فرسودگی لوله‌های آب به خصوص در مناطق جنوبی قزوین و مشکلات ناشی از نشت و ترکیدگی آن‌ها و دستی بودن خاک این مناطق، مجموعه سازمان نظام مهندسی می‌تواند در مقاوم سازی ساختمان‌های این بخش از شهر بسیار موثر باشد.

 

نظر شما