دبیر شورای شهر قزوین خواستارشد؛

استفاده از نظرات کارشناسی نظام مهندسی در شورای شهر قزوین

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۱:۱۴:۱۹
کد خبر: ۸۰۲۶۴۲
استفاده از نظرات کارشناسی نظام مهندسی در شورای شهر قزوین
دبیر شورای شهر قزوین خواستار استفاده از نظرات کارشناسی نظام مهندسی در کمیسیون های تخصصی پارلمان محلی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیده مهدیه قافله باشی دبیر شورای شهر قزوین در صحن علنی پارلمان محلی گفت: می‌توان با دعوت از کارشناسان این سازمان در کمیسیون‌های تخصصی از نظرات کارشناسی آن‌ها به عنوان مشاورینی امین و متخصص بهره برد.

قافله باشی تصریح کرد: مجموعه نظام مهندسی یک تشکل تخصصی با دامنه بسیار فراگیر است که اشتراکات بسیاری زیادی نیز با شهرداری دارد.

وی ادامه داد: این مهندسین هستند که باید برای مشکلات و معضلات امروز شهر مانند ترافیک، معماری وشهرسازی و... راهکار ارائه دهند.

قافله باشی به مفاهیم تخصصی و  مورد استفاده مدیریت شهری مانند بازآفرینی شهری و TODپرداخت و گفت: در راستای همگرایی بیشتر و افزایش سطح علمی مرور برخی از مفاهیم جدید در حوزه شهری ضروریست لذا می توانیم  با نظام مهندسی سرفصل های مشترک در خصوص نشست‌ها و سمینارهای تخصصی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و هنری شورای شهر قزوین اضافه کرد: نیاز داریم تا بین شهروندان برای اقدامات خود در خصوص امور ساخت و ساز، اعتماد سازی کنیم و در برقراری ارتباط با آنها در خصوص مسائل ساختمانی، مجموعه نظام مهندسی می‌تواند به عنوان بازویی قدرتمند برای شورا و شهرداری عمل کند.

قافله باشی به مسئولیت اجتماعی دستگاه های مختلف از جمله نظام مهندسی اشاره کرد و متذکر شد: عدم استفاده از کودکان در ساختمان سازی و اتباع بدون مجوز، مناسب سازی ابنیه و شهر برای سالمندان، معلولین و... مباحثی اجتماعی است که باید برای سازمان نظام مهندسی نیز مهم باشد.

وی همچنین گفت: طرح ارزیابی تاثیرات اجتماعی، فرهنگی می تواند در پروژه شهری در دستور کار سازمان نظام مهندسی قرار گیرد.

دبیر شورای شهر قزوین ضمن تشکر از اقدامات حوزه خدمات شهری شهرداری در بارندگی‌های اخیر، گفت: برای جلب مشارکت شهروندان در روزهای بحرانی باید از معتمدین محله‌ها، پایگاه های مردمی، مساجد و... استفاده کرد تا ضمن شرکت شهروندان، از توان نیروهای مردمی سازمان دهی شده و آموزش دیده بتوان بهره برد.

این عضو شورای شهر قزوین ضمن پیشنهاد الزام طرح های شهرداری به پیوست های اجتماعی و فرهنگی گفت: طرح ارزیابی تاثیرات اجتماعی، فرهنگی نیز می تواند در پروژه شهری در دستور کار نظام مهندسی قرار گیرد.

 

نظر شما