دادستان قزوین تاکیدکرد؛

لزوم تهیه برنامه جامع برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۱:۴۱:۲۸
کد خبر: ۸۰۲۶۶۳
لزوم تهیه برنامه جامع برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز
دادستان عمومی و انقلاب قزوین بر لزوم تهیه برنامه جامع برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در اولین نشست کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز که در دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی کشور که دشمن سیاست جنگ اقتصادی را علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، قاچاق کالا و ارز لطمه بزرگی را به اقتصاد کشور وارد می کند و باید برنامه جامعی را جهت مقابله با پدیده شوم قاچاق در پیش گیریم.

دادستان مرکز استان افزود: باید عزم و اراده جدی برای مقابله با قاچاق داشته باشیم زیرا بر این باوریم که خسارت های قاچاق برای اقتصاد کشور جبران ناپذیر خواهد بود.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: قاچاق تولید ما را نابود می کند و وقتی تولید نابود شود، کارخانه ها تعطیل شده و وابستگی ما به واردات افزایش می یابد.

قاسمی ادامه داد: در این شرایط رشد بیکاری را شاهد خواهیم بود که در نهایت منجبر به افزایش جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کار فرهنگی با نگاه پیشگیرانه صورت پذیرد و فرهنگ سازی با استفاده از شیوه های اثربخش در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

 قاسمی خاطرنشان کرد: در همین راستا صداوسیما، رسانه ها و فعالان فضای مجازی باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از راه های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز صدور و اجرای به موقع احکام بازدارنده از سوی مراجع قضایی است که بیش ترین تاثیر را در جهت مقابله با قاچاق خواهد داشت.

این مقام قضایی استان اذعان کرد: در همین راستا باید برخی از خلاهای قانونی شناسایی و در برخی از قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بازنگری و در شرایط کنونی، قوانین حوزه های اقتصادی بروز شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان محترم کل کشور با موضوع نظارت بر اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز را با جدیت دنبال خواهیم کرد و جلسات این کارگروه نیز به صورت مستمر و بر اساس زمان بندی مشخص برگزار می شود.

قاسمی تصریح کرد: انتظار می رود اعضا این کارگروه حضور مستمر داشته باشند و مصوبات را با تمام توان و جدیت دنبال کنند.

وی ‌‌‌‌خاطرنشان کرد: هدف این کارگروه نظارت برای تسریع در اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز، شناسایی چالش ها، موانع و پیگیری برای رفع آنها و ایجاد رویه های واحد در اجرای احکام از طریق هماهنگی با مقامات قضایی و تعزیرات حکومتی و دوائر دولتی مرتبط و پیگیری های لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای احکام صادره و حسن اجرای آرا می باشد.

دادستان مرکز استان در پایان تاکید کرد: بدون شک با همفکری، وحدت، همکاری و هماهنگی می توان بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کرد.

قاسمی ادامه داد: امیدواریم در این کارگروه بتوانیم با شناسایی چالش ها و خلاها تصمیماتی را اتخاذ کنیم تا در جهت مقابله با پدیده شوم اقتصادی و اجتماعی قاچاق کالا و ارز که از اهداف در جهت ضربه زدن به اقتصاد کشور است، گام های موثری را برداریم.

دادستان (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز