رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبرداد؛

افزایش ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای قزوین به ۴۲۰هزار تن

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۰:۰۸:۱۱
کد خبر: ۸۰۳۵۲۳
افزایش ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای قزوین به ۴۲۰هزار تن
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای قزوین به ۴۲۰هزار تن طی مدت 40 سال گذشته از انقلاب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست خبری مدیران اقتصادی استان که در استانداری و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه برگزارشد با اعلام این خبر گفت: طی چهل سال گذشته ظرفیت ذخیره سازی سیلو های این استان به بیش از ۴۲۰ هزار تن رسیده است.

خمسه افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگونه سیلوی ذخیره سازی غلات دراستان وجود نداشت که خوشبختانه طی ۴۰ سال گذشته با یک حرکت جهادی ظرفیت ذخیره سازی  غلات به این میزان رسیده است.

وی در ادامه به دستاوردهای بخش کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان تولید محصولات زراعی در سال 57 حدود یک میلیون تن بوده که این میزان در سال 97 به بیش از دو میلیون 600 هزار تن رسیده است.

خمسه افزود:  درتولید محصولات کشاورزی همچون گندم، ذرت، جو گلزا، برنج با بکارگیری روش های مناسب کاشت، داشت و برداشت افزایش در تولید داشته ایم.

وی تصریح کرد: در خود کفایی  محصولاتی همچون گندم و شکر در  کشور نقش برجسته ای  داشته است.

خمسه گفت: با آموزش و ترویج شیوه های نوین کشاورزی بهره وری  آب در بخش کشاورزی افزایش یافته است به طوری که بهره وری آب در تولید گندم از سه دهم به 85 صدم رسیده ایم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین در تولید  محصولات باغی بارور استان در مقایسه با اوایل انقلاب رشد قابل ملاحضه ای داشته است به طوریکه تولید محصولات باغی از 310 هزار تن در سال 57 به بیش از 647 هزار تن در سال 97 رسیده است.

وی اذعان کرد: در  تولید گوشت مرغ در واحد های طیور استان قزوین 5 برابر افزایش داشته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ در استان قزوین یازده هزار تن در سال بود که تولید این محصول طی 40 سال گذشته با حمایت های دولت و تمایل سرمایه گذاری دراین بخش به بیش از 60 هزار تن در سال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت یادشده ظرفیت واحدهای طیور استان از دو میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی به بیش از 10 میلیون قطعه رسیده است که طی 40 سال گذشته تولید و ظرفیت مرغداری های استان بین 4 تا 5 برابر افزایش داشته است.

 خمسه افزود: همچنین تولید تخم مرغ در اوایل انقلاب در واحدهای تخم گذار استان 34 هزار تن در سال بود که تولید این محصول با افزایش نسبی بیش از 70هزار تن در سال 97رسیده است.

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که در حال حاضر 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی از خدمات نوین بهره مند می شوند خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده از  کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کرده ایم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در شیوه های نوین آبیاری مزارع و باغات اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با اجرای 45 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری گام های بلندی در مدیریت منابع آب در استان برداشته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز