رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین خبرداد؛

نجات جان مادر باردار در شهرستان قزوین

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۱:۴۳:۲۹
کد خبر: ۸۰۳۵۵۴
نجات جان مادر باردار در شهرستان قزوین
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از نجات جان مادر باردار در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر سید علیرضا خونساری، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، با اعلام این خبر گفت: مادر باردار پُرخطری که با وجود پیگیری های زیاد کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت محمودآباد نمونه، به مرکز فوق مراجعه نکرده بود با اقدام فوری و ارجاع وی به مرکز آموزشی- درمانی کوثر، از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر خونساری اظهارکرد: پس از اطلاع از وضعیت مادر باردار ساکن محمودآباد نمونه  که فاقد پرونده بهداشتی برای مراقبت دوران بارداری بود، با پیگیری های کارشناس مادران ستاد شهرستان قزوین برای بررسی وضعیت وی و تشکیل پرونده مراقبت بارداری توسط همکاران مرکز خدمات جامع سلامت محمودآباد، سرانجام پس از دو روز این مادر باردار به مرکز فوق مراجعه کرد.

وی اذعان کرد: با مراجعه این مادر باردار به مرکز، ضمن گرفتن شرح حال و بررسی علائم خطر، پزشک و مامای مرکز متوجه بالا بودن فشارخون مادر و شرایط اورژانسی برای اعزام شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی اقدامات مورد نظر به منظور اعزام مادر به مرکز آموزشی- درمانی کوثر انجام شد، ولی همسرش، وی را در نیمه راه از آمبولانس اورژانس، پیاده کرد و به منزل برد.

مسئول سلامت شهرستان قزوین گفت: پزشک و کارشناس مامایی مرکز خدمات جامع سلامت محمودآباد در ساعات بعد از ظهر هم چندین نوبت پیگیر وضعیت این مادر باردار می شوند که به گفته همسر ایشان، وضعیت مادر، مناسب گزارش می شود.

دکتر خوانساری ادامه داد: ولی با پیگیری های کارشناس مادران شهرستان قزوین و همکاری همه جانبه دکتر حاجی میری، پزشک مرکز، این مادر باردار مجددا به مرکز آورده شد.

وی افزود: به علت بالا بودن فشارخون، در بیمارستان، مادر باردار دچار ایست قلبی شد که با تلاش کادر مرکز آموزشی- درمانی کوثر و احیای ایشان، علائم حیاتی وی برگشت و ختم بارداری به روش سزارین انجام شد.

مادر باردار پس از بستری در بخش مراقبت های ویژه، سرانجام با وضعیت مناسب از بیمارستان مرخص شد.

 

 

نظر شما