استاندار در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:

سواد مالی برای دانش آموزان فرهنگ سازی شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۹:۳۰:۵۰
کد خبر: ۸۰۴۹۰۸
سواد مالی برای دانش آموزان فرهنگ سازی شود
استاندار قزوین خواستار فرهنگ سازی سواد مالی برای دانش آموزان در مدارس شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: آموزش و پرورش باید با آموزش های عمومی، دانش آموزان را با مفاهیم سواد مالی و مهارت های بازار سرمایه آشنا کرده و این امر در سطح جامعه آماری دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

زاهدی گفت: مردم عادت کرده اند فقط سرمایه خود را در بانک به امانت بسپارند و سود دریافت کنند در حالی که روش های دیگری هم برای این سود گرفتن وجود دارد که کمتر به آن پرداخته ایم.

وی افزود: بسیاری از مردم بویژه جوانان ما با اهمیت و مزایای بورس و سهام آشنا نیستند و به نظر می رسد در این زمینه کوتاهی کرده ایم و تامین منابع مالی در بخش تولید نباید فقط به بانک محدود شود.

استاندار قزوین یادآورشد: باید جمعیت دانش آموزی که هنوز به رفتارهای اداری عادت نکرده اند با فرهنگ اقتصاد و سایر امور آشنا شوند و مشارکت در سرمایه گذاری تولید و بورس را یادبگیرند.

وی گفت: در آموزش عمومی مسئولیت با آموزش و پرورش است اما در آموزش های تخصصی باید سراغ افراد متخصص و ماهر برویم و در این میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید نقش بیشتری بر عهده گیرد.

زاهدی اضافه کرد: بایدفهم بازار مالی درمیان افراد ایجاد شود و در این راستا انجام دو کار ضروری است و یک بخش تخصصی و نیمه تخصصی برای ترغیب بنگاه ها برای ورود به بازار سرمایه است که شاید برخی واحدها موافق هستند لذا مالکان کارخانه ها با کمک اتاق بازرگانی اموزش هایی پپش بینی شود و مهارت آموزی با کمک سازمان فنی و حرفه ای صورت گیرد.

وی اظهارداشت: جمعیت ۲۲۰ هزار نفری دانش آموزی در اختیار شماست و باید آموزش داده شوند و بهتر است آموزش و پرورش متولی باشد و همه کمک کنیم تا ساز و کار اجرایی پیش بینی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز