به همت هیات پزشکی ورزشی استان قزوین؛

همایش تخصصی حقوق ورزشی در قزوین برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۴:۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۰۶۰۶۷
همایش تخصصی حقوق ورزشی در قزوین برگزار شد
همایش تخصصی حقوق ورزشی به همت هیات پزشکی ورزشی استان قزوین برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش تخصصی حقوق ورزشی همت هیات پزشکی ورزشی استان قزوین صبح امروز و با حضور اعضای هیات های ورزشی و ورزشکاران استان، دکتر محمدرضا مدبر دبیر و عزیزخانی مسئول کمیته آموزش و پژوهش هیات و سایر مسئولان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزارشد.

در این همایش آقای مویدی فر کارشناس دادگستری به بیان مطالبی درخصوص اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت.

آقای مویدی فر با نمایش اسلایدهایی توضیحاتی درخصوص چگونگی بروز آسیب در رشته های مختلف ورزشی و نحوه مقابله با آنها ارائه داد.

وی بر لزوم پیشگیری از آسیب های ورزشی با استفاده از اقدامات مقابله ای تاکید کرد.

آشنایی با حقوق ورزشی بخش دیگری از صحبت های این کارشناس دادگستری بود.

وی در صحبت های خود گفت: در بسیاری از مواقع ورزشکاران با حقوق خود آشنایی ندارند و این موضوع منجر به تشکیل پرونده قضایی علیه آنها می شود.

آقای مویدی فر داشتن بیمه ورزشی را برای همه ورزشکاران الزامی دانست.

وی گفت: قانون گذار برای ورزشکاران مواردی را تعیین کرده که تخطی از آنها علاوه بر جریمه در میدان ورزشی می تواند عواقب قضایی ناشی از شکایت حریف داشته باشد.

آقای مویدی فر تبیین کرد: برای مثال تکل از پشت در فوتبال خطاست بنابراین اگر بازیکن بی احتیاطی کرده و اقدام به این عمل خطرناک کند داور مجاب به اخراج او می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این جریمه شخصی حریف که آسیب دیده به استناد گزارش داور می تواند علیه بازیکن خاطی در مراجع قضایی شکایت کند.

این کارشناس دادگستری نسبت به استاندارد نبودن اماکن ورزشی استان قزوین هم هشدارهایی داد و گفت: به عنوان مثال خط کشی سالن شهید بابایی بگونه ای است که فاصله خط تا دیوار تنها یک متر است و اگر بازیکنی نتواند تعادل خود را حفظ و با دیوار برخوردکند با مصدومیت شدید مواجه خواهد شد که در این صورت اداره کل ورزش و جوانان قزوین یا هرکسی که مسئول سالن است باید پاسخگو باشد.

در پایان به شرکت کنندگان در این همایش مدرک معتبر حضور در دوره اعطا شد.

پزشکی ورزشی2

نظر شما