وزیر جهاد کشاورزی در قزوین:

قیمت گوشت قرمز متعادل می شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۴:۱۵:۳۴
کد خبر: ۸۰۶۸۹۰
قیمت گوشت قرمز متعادل می شود
محمود حجتی در قزوین: بزودی با تمهیدات پیش بینی شده قیمت گوشت قرمز متعادل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح سیلوی آبیک در جمع خبرنگاران گفت: ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود و بزودی با تمهیدات پیش بینی شده قیمت آن نیز متعادل خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: پایانه های صادراتی کشاورزی با توجه به نقشی که در توسعه صادرات این بخش دارند، گسترش پیدا می کنند.

حجتی با اشاره به لزوم تقویت حوزه بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، افزود: پایانه‌های صادراتی یکی از نیازهای اساسی کشور در حوزه کشاورزی به شمار می رود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: محصولات و فرآورده های کشاورزی کشور از ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردارند و باید از این ظرفیت برای ارزآوری بیشتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی مناسب برای بازاریابی محصولات و فرآورده های کشاورزی ضروری است و در این میان باید برای بازاریابی محصول نیز اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: کشور ما با تنوع اقلیمی که دارد در صورت مدیریت صحیح و مناسب منابع برای تامین امنیت غذایی مشکلی نخواهد داشت.

حجتی در خصوص اهمیت توسعه آبیاری های نوین اظهارداشت: آبیاری های نوین با هدف افزایش تولید و کاهش مصرف آب در اولویت برنامه ها قرار دارد و تاکنون ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی کشور به سیستم های مدرن آبیاری مجهز شده اند.

وی گفت: سیستم های نوین آبیاری در سطح ۲ میلیون و۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در دستور کار قرار دارد و این کار با سرعت ادامه خواهد داشت.

وزیر جهادکشاورزی اذعان کرد: در سالیان گذشته استان قزوین در خصوص اجرای طرح های نوین آبیاری سرعت مناسبی نداشت و کمی عقب مانده بود که در این راستا امسال هفت هزار هکتار آبیاری نوین در این استان در دست اجراست که دستاورد بزرگی محسوب می شود.

حجتی یادآورشد: قزوین با توجه به ظرفیت های خوب خود می تواند در توسعه گلخانه ها و پایانه های صادراتی پیشگام باشد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت صنعت دام داخلی اظهارداشت: در حال حاضر ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل تولید و تامین می شود که امسال به دلیل نوسان ارز و افزایش قیمت گوشت، واردات این محصول به کشور افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از چهار هزار طرح با ۴۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز