مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین:

مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در سال ۹۶ تسویه شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۲:۳۶:۵۲
کد خبر: ۸۰۸۰۷۹
مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در سال ۹۶ تسویه شد
دکتر قاسم بهرامی در جمع خبرنگاران گفت: با اعتبار تخصیص یافته؛ کلیه مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در سال 96 تسویه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر قاسم بهرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در دفتر مدیرکل برگزار شد؛ ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: با اعتباری که روز گذشته به اداره کل بیمه سلامت استان قزوین تخصیص یافت بدهی شش ماهه دوم سال96 این اداره کل به بیمارستان های خصوصی هم پرداخت شد و هم اکنون بدهی بابت سال 96 نداریم.

دکتر بهرامی اذعان کرد: با این اعتبار با بیمارستان های تامین اجتماعی و همه پزشکان و مراکز پاراکلینیک هم تسویه شد.

وی درخصوص بدهی این اداره کل به مراکز طرف قرارداد در سال 97 هم توضیح داد: در سال 97 طی تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی قزوین صددرصد مطالبات این دانشگاه و دانشگاه های خصوصی را تا شهریورماه پرداخت کردیم.

دکتر بهرامی ادامه داد: همچنین بدهی مهر و آبان سال 97 خود را به دانشگاه های بیمارستانی و خصوصی پرداخت کردیم.

وی اذعان کرد: در سال 97 پرداخت بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد بروز شده است.

دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: 70درصد مطالبات دانشگاه علوم پزشکی برای ماه های مهر و آبان و 60درصد مطالبات بیمارستان های خصوصی نیز تسویه شده است.

وی افزود: اگر اعتبار مورد نیاز بیمه سلامت در مجلس تصویب شود سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

دکتر بهرامی درخصوص مطالبات بیمارستان رحیمیان از این اداره کل هم توضیح داد: کلیه مطالبات این بیمارستان را هم تسویه کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای چاپ دفترچه بیمه سلامت با 21دفتر پیشخوان در سراسر استان قزوین قرارداد داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین همچنین درخصوص بیمه ایرانیان گفت: 270 هزارتومان برای هر نفر به ازای یکسال برای بیمه ایرانیان باید پرداخت شود.

دکتر بهرامی یادآورشد: حدود 10 میلیارد و 600 میلیارد تومان به مراکز مختلف بابت بدهی 6ماه دوم سال 96 پرداخت کردیم.

وی درخصوص نسخه الکترونیک توضیح داد: نسخه الکترونیک الزام وزیر بهداشت بوده که طبق آن باید بیمه سلامت سال آینده در مسیر نسخه الکترونیک گام بردارد که طبق آن یک پرونده کامپیوتری برای هر فرد ثبت می شود.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی اذعان کرد: همه دستگاه های دولتی کارمندان خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده اند.

دکتر بهرامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود 500هزار نفر در استان قزوین دفترچه بیمه سلامت دارند که 80 درصد آنها به صورت رایگان بیمه شده اند.

وی اذعان کرد: با همه بیمارستان های دانشگاهی و خصوصی و تامین اجتماعی قرارداد داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین همه پزشکان و مراکز تصویربرداری پزشکی تحت قرارداد ما هستند و علاوه براین با 67مرکز درمانی روستایی قرارداد داریم.

وی به تفاوت درآمد و پرداخت این اداره کل اشاره کرد و افزود: درآمد اداره کل بیمه سلامت استان قزوین از محل بیمه ها؛ ماهانه حدود دو میلیارد تومان است ولی پرداختی ما به مراکز طرف قرارداد ماهانه 12 میلیارد تومان می باشد که مابه التفاوت این مبالغ را باید دولت بپردازد.

دکتر بهرامی افزود: هزینه سازمان های بیمه گر پایه 250درصد رشد پیدا کرده و این درحالیست که درآمدها تنها 40 درصد افزایش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز