معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

هدف کمیته امداد بازگرداندن مددجو به زندگی عزتمندانه است

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۲:۴۷:۴۷
کد خبر: ۸۱۱۵۳۳
هدف کمیته امداد بازگرداندن مددجو به زندگی عزتمندانه است
فرزاد فرهادی: هدف کمیته امداد بازگرداندن مددجو به زندگی عزتمندانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در مراسم آغاز بکار کارگاه آموزش تابلوفرش ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) در روستای اردلان از توابع شهرستان آوج گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا با ایجاد فضای شایسته خدمت به مردم نیازمند، از طریق اشتغال زایی و ارتقای زندگی مددجویان، بستر و فضای زندگی عزتمندانه مددجویان را فراهم کند.

فرهادی خدمت به نیازمندان را راهبرد اساسی این نهاد دانست و بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا فضای سبقت در خیرات و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهد.

وی ادامه داد: فضای سبقت در خیرات بدین معناست که جامعه در ابعاد و اقشار مختلف به سمت نیکوکاری رفته و انفاق را جزو فرهنگ خود بداند و در شرایط حاضر لازم است به این دستور الهی بیشتر توجه کنیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به بیان برخی مراجع گفت: براساس اعلام مراجع انفاق در شرایط حاضر جامعه یک وظیفه عمومی است از این رو لازم است هرکس بنابر وسع و توان خویش برای ترویج این دستور الهی بکوشد.

فرهادی تصریح کرد: در واقع کمیته امداد امام (ره) به جای ماهی دادن، ماهیگیری را به مددجویان خود آموزش می دهد تا آنها خود بتوانند کسب درآمد کنند و دیگر نیازی به کمک دیگران نداشته باشند.

در ادامه رئیس کمیته امداد آوج گفت: کارگاه آموزش تابلوفرش برای آموزش 16 نفر از مددجویان در روستای اردلان آغاز بکار کرده که هزینه آموزش این افراد به طور متوسط هر نفر یک میلیون و 100هزار تومان است.

غلامحسن افتخاری ادامه داد: مددجویان حاضر در این کارگاه پس از طی دوره آموزشی و موفقیت در آزمون، گواهی رسمی فنی و حرفه ای را دریافت می کنند.

وی یادآورشد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با دارا بودن مهارت لازم می‌توانند از تسهیلات اشتغال زایی این نهاد بهره مند شوند البته پرداخت این تسهیلات تابع قوانین و مقررات مربوطه است.

در این مراسم با نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

 

نظر شما