مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تاکیدکرد؛

لزوم بازنگری در وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۴:۲۹:۵۷
کد خبر: ۸۱۳۶۵۲
لزوم بازنگری در وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بر لزوم بازنگری در وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، مدیر کل مدیریت بحران استان طی بازدیدی که به همراه کارشناسان اداره کل مدیریت بحران و کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از بازار سنتی قزوین و اماکن اطراف آن به عمل آورد اظهار داشت: وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین، نیاز به توجه و بازنگری دارد.

مهدیخانی افزود: بازار سنتی قزوین با قدمت تاریخی و ارزش هنری بالایی که دارد، یک گنجینه ارزشمند فرهنگی و نیز قلب تپنده اقتصاد شهرقزوین محسوب شده که علاوه بر جلب گردشگر و بازدید کننده، مرکز فعالایت بخش عظیمی از کسبه و فعالان اقتصادی استان محسوب می گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل بافت تاریخی و فرسوده این مجموعه، سیم کشی های برق فرسوده، نگهداری مواد قابل اشتعال، استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب، سهل انگاری کسبه و مردم و... هر ساله شاهد بروز آتش سوزی های متعدد و وارد آمدن خسارات زیادی در این مجموعه هستیم.

 این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود اقدام سریع و تلاش ماموران آتش نشانی، ازدحام جمعیت و وجود معابر باریک در بازار، مانع بزرگی جهت اطفای حریق و عملیات امداد و نجات است که به یکی از معضلات بزرگ این مجموعه و نیز دغدغه های اداره کل مدیریت بحران تبدیل شده و حل این معضل نیازمند تعامل جدی و همکاری بین دستگاه ها بوده که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز