در راستای صیانت از اراضی کشاورزی صورت گرفت؛

آغاز فعالیت اولین یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان قزوین

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۴:۲۷:۲۷
کد خبر: ۸۱۴۶۷۵
آغاز فعالیت اولین یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان قزوین
در راستای صیانت از اراضی کشاورزی اولین یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور  معاون حفاظت کاربری از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور، فرمانده حفاظت اراضی سازمان امور اراضی کشاورزی، فرخزاد معاون امور عمرانی استانداری، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان؛ یگان حفاظت از اراضی کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مراسم سرهنگ سیاوش نصرتی به عنوان سرپرست یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان قزوین معرفی شد.

این یگان در راستای؛ حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تشکیل  شده است.

فرید صیدی نژاد معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور هم در این مراسم گفت: در حال حاضر 341 اکیپ گشت مراقبت از ارضی کشاورزی  در سطح شهرستان ها کشور فعال هستند.

صیدی نژاد افزود: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی با هدف پیشگیری از جرم و صیانت از اراضی کشاورزی راه اندازی شده است که سامانه 131 در همین راستا است.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۳۶هزار و ۶۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز  در کشور شناسایی شده است.

وی اذعان کرد: همچنین طی این مدت  ۹هزار و ۹۳۰ توقف عملیات و تبصره ۲ اجرا شده است.

صیدی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۷۸۰ فقره حکم  قلع و قمع داریم که تاکنون اجرا نشده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : تمهیدات لازم را برای اجرای احکام داشته باشیم که مهمترین وظیفه؛   پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است .

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشوردر ادامه گفت : در تعطیلات نوروز افراد با برنامه ؛ اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی می کنند که بایستی با برنامه مانع از ساخت و ساز افراد سود جو شد .

صیدی نژاد اضافه کرد : امروز از زمین خواری به کوه خواری و دریا خواری رسیده ایم که باید از این اقدامات جلوگیری کرد. و سنگین ترین جرم در انتظار افراد سوجو در امر ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی است .

وی یادآور شد : اگر حاکمیت حضور نداشته باشد افرادی در سطح جامعه  سو استفاده می کنندبنابراین اقتدار نظام به اقتدار قانون است و قانون حفاظت از اراضی کشاورزی در راستای صیانت از اراضی کشاورزی تعیین شده است .

341 اکیپ گشت مراقبت در سطح شهرستانها  کشور فعال هستند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز