مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد:

مهارت های زندگی کلید طلایی کاهش طلاق

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۱۱:۰۹:۰۷
کد خبر: ۸۱۶۴۸۶
مهارت های زندگی کلید طلایی کاهش طلاق
مریم بیدخام گفت: کلید طلایی در مسیر زندگی برای کاهش طلاق، آموزش مهارت های زندگی برای زوج های در شرف ازدواج است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم اختتامیه شصتمین دوره توانمندسازی نوعروسان موسسه خیریه بنیان ازدواج با اشاره به اهمیت آموزش ها پیش از ازدواج در تقویت بنیان خانواده افزود: با برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی زوج های در شرف ازدواج می توان گامی موثر برای تحکیم بنیان خانواده برداشت.

وی ادامه داد: کلید طلایی در مسیر زندگی برای کاهش طلاق، آموزش مهارت های زندگی برای زوج های در شرف ازدواج است.

این مسئول اضافه کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج پایه‌های زندگی مشترک را می سازد و می تواند به کاهش جدایی و افزایش رضایت دو طرفه منجر شود.

وی تاکید کرد: مهمترین تعارضات و مشکلات زندگی زوج ها از اطلاع ناکافی در خصوص مهارت های زندگی نشات می گیرد که می توان با برگزاری دوره های آموزشی برای رفع این مشکل اقدام کرد.

بیدخام ادامه داد: روابط نزدیک و صحیح همسران می‌تواند نتایج مثبتی بر سلامت جسمی و روانی آنها داشته باشد و میزان رضایت و رفاه را در زندگی افزایش دهد.

این مسئول تصریح کرد: شکل گیری ازدواج‌های پایدار و تحکیم بنیان خانواده مستلزم آموزش مهارت های زندگی، فرزند پروری، برقراری ارتباط موثر و سایر موضوعات مرتبط در زندگی مشترک است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: ازدواج‌های آگاهانه بر اساس دانش مهارت های زندگی می‌تواند فواید بسیاری را برای افراد، جامعه، فرزندان و خانواده‌ ایجاد کند و طلاق را در جامعه کاهش دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان از اجرای طرح جامع آموزش های پیش از ازدواج با همکاری دانشگاه علوم گزشکی، بهزیستی و دادگستری خبر داد و یادآور شد: با برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی زوجین در شرف ازدواج می توان گام موثری در تقویت بنیان خانواده ها و استحکام آنها برداشت.

مدیر کل اجتماعی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز