معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین خبر داد؛

انعقاد قرارداد ۳هزارمیلیارد ریالی برای ایجاد شهر هوشمند

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۱:۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۲۱۸۸۶
انعقاد قرارداد ۳هزارمیلیارد ریالی برای ایجاد شهر هوشمند
معاون سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین، از انعقاد قرارداد پروژه دیتا سنتر، به ارزش بیش از 3هزار میلیارد ریال با هلدینگ مبین ایران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  علیرضاترابی، معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی در مورد این پروژه گفت: یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری، توسعه گردشگری با ایجاد زیرساخت های لازم است؛ بنابراین با احداث این پروژه بسترهای لازم برای توسعه شهر هوشمند بیش از پیش فراهم می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت و توسعه روزافزون فناوری های نوین در کشور و همچنین نقش برجسته مراکز داده، هم اکنون موضوع مراکز داده بیش از هر زمانی در کشور مطرح است؛ بنابراین توجه به مسائل پیش رو این پروژه، برای مجموعه مدیریت شهری اهمیت دارد.

 به گفته ترابی، یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز برای احداث مراکز داده،  تامین استانداردهای لازم در خصوص جانمایی است؛ درواقع موضوعاتی نظیر امنیت در مواجهه با سیل، زلزله، احتمال حملات الکترونیکی و غیره باید درنظرگرفته شود.

  معاون شهردار به دیگر مزایای این پروژه اشاره کرد و گفت: از دیگر خدمات پروژه دیتا سنتر، سرویس دهی مستمر به مشتریان است؛ بنابراین با توجه به امکان قطع برق به دلایل مختلف همچون حوادث غیرمترقبه یا حملات سایبری و غیره نیاز به سیستم برق پشتیبان الزامی است.  ترابی، با بیان اینکه ایجاد این مرکز موجب کاهش هزینه‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های شهر می‌شود، افزود: با ایجاد این مرکز، دیگر یک شرکت کوچک، به صرف هزینه‌های کلان برای تامین تعداد زیادی سرور و استوریج  نیاز ندارد و هزینه زیرساختش بسیار کاهش می‌یابد و فقط با چند لپ‌تاپ و استفاده از سرویس کلود دیتاسنتر، هر ظرفیتی از پردازش، حافظه، سی پی یو، شبکه و... که نیاز دارد، می‌تواند دریافت کند.

این مقام عالی رتبه حوزه سرمایه‌گذاری، در مدیریت شهری تاکید کرد: به‌واسطه امنیت بسیار بالای این شبکه، حتی شبکه بانکی نیز می‌تواند دیتا سنترهایشان را به این مرکز منتقل کند؛ زیرا احداث این مرکز علاوه بر کاهش هزینه‌ها به پشتیبانی و حفاظت اطلاعات در چند نقطه مختلف نیز کمک می‌کند.

بنابرگفته‌های معاون شهردار، این پروژه در زمینی به مساحت 45هزار متر مربع در ضلع شمالی اتوبان قزوین-رشت و قزوین-زنجان احداث می‌شود  و کلنگ این پروژه، در هفته‌های آینده، به زمین زده خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز