جانشین ستاد خدمات سفر استان قزوین تاکید کرد؛

نوروز؛ فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان قزوین

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۰:۲۴:۲۳
کد خبر: ۸۲۳۲۲۶
نوروز؛ فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان قزوین
فرخزاد گفت: نوروز فرصت طلایى برای معرفی توانمندی‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی استان است و می‌تواند به اقتصاد مردم هم کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی استان است و می‌تواند به اقتصاد مردم هم کمک کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با هماهنگی خوبی که بین شهرداری و میراث فرهنگی و سایر نهادها ایجاد شده شاهد رونق گردشگری در استان هستیم و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم تا مسافران عبوری هم در این استان اقامت چند روزه داشته باشند.

فرخزاد بیان کرد: در سال گذشته توانستیم در ردیف ۱۰ شهر مهم گردشگری کشور شناخته شویم و مدت اقامت از ۱.۵ شب به سه شب رسید.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: در تعداد گردشگران در سال گذشته شاهد افزایش ۳۶درصدی و در شب مانی با افزایش ۷۸ درصدی مواجه شدیم که برای ما ارزشمند بود.

وی اضافه کرد: با فعال شدن کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد خدمات سفر توانستیم برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کنیم و استان قزوین امسال هم مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی شده است.

فرخزاد اظهار داشت: از ۲۳ تا ۲۵ اسفند ماه به عنوان ایام خانه تکانی طبیعت نامیده شده و با کمک مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و همکاری فرمانداری‌ها برای نظافت و بهداشت شهر و پاک کردن شهر از زباله اقدام خواهد شد.

جانشین ستاد خدمات سفر استان قزوین گفت: ستاد سوخت در استان فعال شده که در سال گذشته ۳۴میلیون لیتر سوخت توزیع شد و امسال هم پیش بینی لازم برای تأمین سوخت خودروها در استان به خوبی صورت گرفته است.

فرخزاد اظهار داشت: در کمیته ایمنی راه‌ها اقدام لازم انجام شده و با سوخت رسانی سیار در یک ایستگاه برای ساماندهی عوارضی اتوبان اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در ستاد اسکان اقدام لازم انجام شده و با آماده شدن نمازخانه‌های بین راهی و سرویس‌های بهداشتی هماهنگی خوبی صورت گرفته است.

فرخزاد گفت: برای ساماندهی تنظیم بازار جلسات متعددی تشکیل شده و با رفع مشکلات و نواقص موجود اقلام مورد نیاز مردم در این ایام ذخیره سازی و توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: ۴۲ دستگاه خودروی اورژانس و ۱۶ پایگاه ثابت هلال احمر و۱۰ واحد سیار و یک بالگرد برای اورژانس هوایی پیش بینی شده تا امداد رسانی در حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: آماده شدن خانه‌های بوم گردی در ۱۶ روستای نمونه گردشگری از کارهای خوبی است که برای استقبال از مسافران در روستاها صورت گرفته است.

وی توجه به اشتغال روستایی را از مهمترین کارهای جلوگیری از مهاجرت دانست و گفت: اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی حرکت خوبی برای رونق اقتصاد روستا و کمک به معیشت ساکنان مناطق محروم است که بخوبی عملیاتی شده است.

فرخزاد اظهار داشت: زیرساخت‌های اقامتی در استان تقویت شده و در کنار هتل ها و مسافرخانه ها تعداد٨١ مدرسه و ٨٠٠ کلاس درس هم براى اقامت مسافران پیش بینی شده است.

معاون عمرانی2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز