معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد؛

تخصیص ۳۰درصد اعتبارات به حوزه مدیریت بحران

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۲:۰۹:۳۵
کد خبر: ۸۲۴۱۴۲
تخصیص ۳۰درصد اعتبارات به حوزه مدیریت بحران
علی فرخزاد خواستار تخصیص 30درصدی اعتبارات مواد 10 و 12 ستاد مدیریت بحران جهت پیشبرد برنامه ها و طرح های این بخش در استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری برگزار شد، افزود: هم اکنون طرح های بسیاری در این حوزه پیش بینی شده که تخصیص 30 درصدی اعتبارات ماده 10 و 12 می تواند منابع اعتباری اجرای آنها را تامین کند.

وی با اشاره به انجام شدن مطالعات جامع خطر پذیری صنایع استان گفت: تقریبا هر ماه حوادث سنگینی در صنایع استان رخ می دهد که برای جلوگیری از آنها باید تجهیز ایستگاه ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

فرخزاد همچنین مطالعات کنترل سیر بیابانی شدن قزوین و اجرا شدن سند آموزش استان را نیز از دیگر مواردی عنوان کرد که تحقق آنها نیازمند اعتبارات است.

وی گفت: از طرفی نیز برخی موضوعات بحرانی جدی مانند عبور خط 16اینچی انتقال نفت از مرکز استان و نیاز استان قزوین به نردبان های بلند با توجه به رشد احداث ساختمان های بلندمرتبه نیز از جمله مسایلی هستند که باید با اختصاص اعتبارات برای آنها چاره اندیشی کرد.

فرخزاد افزود: قزوین در شرایطی استان معین تهران است که تقریبا برنامه ریزی لازم برای آن چه از نظر اعتبارات و چه به روزرسانی تجهیزات و امکانات صورت نگرفته است.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان قزوین تجربه های موفقی از مشارکت به عنوان استان معین در حوادث غیرمترقبه قبلی مانند زلزله ورزقان و کرمانشاه داشته است و عملکرد بسیار خوبی در این حوزه از خود برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: استان قزوین به ویژه در بهره گیری از ظرفیت تشکل های غیر دولتی جهت بازسازی مناطق زلزله زده نیز موفق عمل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین با اشاره به فرا رسیدن نوروز بر کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها و هوشیاری بیشتر در این خصوص تاکید کرد.

 

 

نظر شما