رییس مرکز بهداشت شهرستان آبیک:

۶۰۰کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در آبیک کشف شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۳:۰۱:۵۳
کد خبر: ۸۲۴۶۹۷
۶۰۰کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در آبیک کشف شد
بابایی از کشف و توقیف بیش از 600کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته، فاسد و غیرمجاز از فروشگاه های مواد غذایی در شهر آبیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد بابایی رییس مرکز بهداشت شهرستان آبیک اظهار کرد: بیش از 600 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته، فاسد و غیرمجاز از فروشگاه های مواد غذایی در شهر آبیک کشف و توقیف شد.

بابایی گفت: از سری بازدیدهای طرح تشدید سلامت نوروزی، چهار تیم از بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت آبیک متشکل از 12 بازرس؛ فروشگاه ها و سوپرمارکت ها در چهار منطقه شهر آبیک بازرسی کردند.

رضا اسدی کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبیک نیز اظهار کرد: طرح ضربت کنترل مواد غذایی به صورت هدفمند و در فروشگاه‌های بزرگ که احتمال داده می شد، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد وجود داشته باشد، اجرا شد که در طی آن 600کیلوگرم انواع انواع نوشیدنی‌ها، لبنیات، کمپوت، کنسرو، چیپس و پفک و دیگر مواد غذایی غیرمجاز توقیف و از سطح عرضه جمع آوری شد.

اسدی به مردم شهرستان آبیک توصیه کرد از خرید مواد غذایی که بسته‌بندی سالم ندارد و بدون مشخصات، تاریخ تولید و انقضا و همچنین پروانه ساخت است، خودداری کنند.

این کارشناس گفت: مردم در صورت مشاهده مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد می‌توانند می  توانند با سامانه شکایتی 190 تماس بگیرند. وی ادامه داد که مردم می توانند شکایت های خود را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت - درمان شهرستان آبیک با شماره تلفن 32892558 مطرح کنند.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند که درجه یخچال‌های عادی، باید  زیر 4 درجه باشد و فریزر هم باید منفی 18 درجه باشد تا مواد غذایی فاسد نشود.

 

نظر شما