شهردار قزوین:

جشنواره فرهنگ و سنن به همزیستی مسالمت آمیز کمک می کند

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۱۳:۲۷:۵۰
کد خبر: ۸۲۸۰۵۴
جشنواره فرهنگ و سنن به همزیستی مسالمت آمیز کمک می کند
شهردار قزوین گفت: مدیریت شهری، جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی را برای تقویت صنعت گردشگری و همزیستی مسالمت آمیز برگزار می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی صفری، شهردار قزوین در برنامه تلویزیونی صدا و سیمای قزوین به مناسبت جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی که مدیریت شهری درحال برگزاری آن است، گفت: امروز در تمام دنیا  به ازای هر 10 شغل، یک شغل در حوزه گردشگری است  که اهمیت و لزوم فعالیت در این حوزه را به ویژه در حفظ میراث ناملموس نشان می‌دهد.

او ادامه داد: گردشگری می‌تواند به اقتصاد شهری، توسعه تجارت استانی و ملی، احیای زیرساخت‌های شهری، حفظ میراث ملموس و ناملموس فرهنگی و حتی رونق و برخورداری اجتماعی هرچه بیشتر  مناطق کمتر برخوردار شهری کمک کند.

صفری خاطر نشان کرد: کشور ایران و استان قزوین هم به جهت سابقه کهن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی می‌تواند در این حوزه به خصوص جذب گردشگر نقش ایفا کرده و در جهت اشتغال پایدار شهری گام بردارد.

او با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی که شهرداری در حال برگزاری آن است، گفت:  این جشنواره در واقع پیش زمینه‌ای برای میراث ناملموس فرهنگی است که می‌تواند  به تجارب فرهنگی و شناخت جوامع از آداب و سنن و همچنین تغییر نگرش مردم نسبت به فرهنگ‌ها و همزیستی مسالمت آمیز کمک کند.

شهردار قزوین افزود: مدیریت شهری در همین راستا جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی را برای تحقق سیاست  تقویت صنعت گردشگری اجرا می‌کند.

صفری با اشاره به رشد ظرفیت های گردشگری قزوین در سال جاری بیان کرد: گردشگری علاوه بر توسعه اقتصادی به تبادل فرهنگ ها، صلح و دوستی اقوام نیز کمک می کند.

این مقام عالی رتبه شهری، تقویت زیرساخت‌های گردشگری را یکی از برنامه های مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز