استاندار قزوین اعلام کرد؛

حل مشکلات واحدهای تولیدی؛ اولویت برنامه های سال جاری

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۹:۳۹
کد خبر: ۸۳۰۵۳۳
حل مشکلات واحدهای تولیدی؛ اولویت برنامه های سال جاری
زاهدی گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی، بهبود فضای کسب و کار و کوتاه سازی فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری از جمله مواردی هستند که در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت است و اولین کار ما امسال راه اندازی یک واحد تولیدی تعطیل شده بود و از این پس نیز احیای واحدهای تعطیل شده در دستور کار است.

وی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را رونق تولید قرار دادند و علاوه بر شعار امسال در روزهای پایانی سال 97 بیانیه گام دوم انقلاب را نیز صادر کردند.

استاندار گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان این بیانیه را با دقت مطالعه کرده و با بهره گیری از این 2 راهبرد کار تولید و پایداری اقتصاد را در استان پیش ببرند.

زاهدی با اشاره به اقداماتی که باید برای اجرای این بیانیه و شعار سال انجام شود، افزود: توجه به موازین قانونی و اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه 98 و سایر قوانین از سیاست های اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید و... باید برای رسیدن به اهداف این دو راهبرد حتما مورد توجه قرار گیرند.

استاندار قزوین گفت: باید در سال جدید شوراها، ستادها و کارگروه ها فعال تر از سال گذشته عمل کنند و ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای برنامه ریزی استان و کارگروه های زیرمجموعه آن فعال تر و پویاتر برای رسیدن به این دو هدف اقدام نمایند.

زاهدی ادامه داد: باید همه سازمان ها علاوه بر کارگروه ها، شوراها و ستادها تک تک برای خود برنامه ریزی داشته باشند و با مطالعه گاوم دوم و هدف قرار دادن رونق تولید با کمک گیری از دانشگاه ها، مراکز علمی، ائمه جمعه و جماعات برای رسیدن به اهداف تعیین شده گام بردارند.

وی با بیان اینکه مهمترین مساله برای رونق تولید سرمایه گذاری است، افزود: اگر سرمایه گذاری در اقتصاد صورت گیرد رونق تولید نیز به بار خواهد آمد و باید دستگاه های اجرایی به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه یکی دیگر از راه های رونق تولید ملی توجه به بخش خصوصی است، افزود: دولت باید خود را از تصدی گری خلاص کند و بخش عمده این مساله به قوه مقننه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر می گردد که باید آن را پیگیری کنند.

زاهدی گفت: دولت هرچقدر تصدی گری را کاهش دهد بیشتر به اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم رسید.

وی گفت: در همین راستا در اولین اقدام کاری در سال جاری از یک واحد تولیدی که حدود هفت سال تعطیل بود و مجددا به چرخه تولید بازگشته است بازدید کردیم.

استاندار قزوین با اشاره به مهمترین برنامه های سال آینده افزود: حل مشکلات واحدهای تولیدی، بهبود فضای کسب و کار، کوتاه سازی فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری، پیاده سازی دولت الکترونیک، برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی و کاهش تصدی گری دولت در استان از جمله مواردی هستند که در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری خواهند شد.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان گفت: اگر در این بارندگی ها سد نهب آبگیری نمی شد و رودخانه های باراجین، ارنجک و یالیان با دبی بالا هدایت نمی شدند، شاید الان شاهد حوادث بسیار تلخ تری می بودیم.

زاهدی افزود: کار فکری و تعامل خوبی میان دستگاه های اجرایی استان صورت گرفت و همه مدیران، شهرداران، بخشداران و نیروهای مسلح پای کار بودند.

استاندار اضافه کرد: در این میان تردد مسافران نوروزی را در سطح جاده های استان نیز داشتیم که می بایست دستگاه های خدمات رسان علاوه بر کنترل سیل به آنها نیز خدمات دهند و همین موضوع کار را دشوارتر می کرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98، افزود: از تمامی کسانی که می خواهند به این حوزه وارد شوند خواهش می کنیم تمامی قوانین و مقررات را رعایت کرده تا شاهد فضای منطقی، اخلاقی و آرامی در سطح استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز