مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین:

پرداخت ۱۷۵میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان قزوین

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۱:۲۶:۳۸
کد خبر: ۸۳۲۳۹۵
پرداخت ۱۷۵میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان قزوین
صالحی گفت: برای تأمین اعتبارات عمرانی و جاری در سال گذشته بیش از ۱۷۵میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به ۲۵شهرداری استان قزوین پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین در مراسم معارفه شهردار جدید شال گفت: برای تأمین اعتبارات عمرانی و جاری در سال گذشته بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به ۲۵ شهرداری استان قزوین پرداخت شد.

مصطفی صالحی اظهار داشت: در شرایطی که منابع مالی محدود است مدیریت در شهرهای کوچک کمی دشوار است لذا انتظار می‌رود شهرداران در مدیریت منابع و کاهش هزینه‌های اضافی دقت کنند.  

وی بیان کرد: موضوع سیل بسیاری از استان‌ها ازجمله قزوین را تحت تأثیر قرار داد اما خوشبختانه با مدیریت منطقی در استان از بروز سیل و خسارات بیشتر جلوگیری شد.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین یادآور شد: متأسفانه بی توجهی به محیط زیست و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها موجب طغیان شد و شاهد خسارات زیادی در استان‌های کشور بودیم لذا باید از این حوادث درس بگیریم و ضمن پیشگیری از این گونه حوادث از تخریب جنگل‌ها، بستر رودخانه‌ها و تغییر اراضی کشاورزی برای ساخت و ساز بشدت جلوگیری کنیم.

وی از همکاری شهرداران در کنترل سیل اخیر تشکر کرد و اظهار داشت: اگر همکاری و تدبیر به موقع شهر داران با مدیران بحران در استان نبود ما نیز دچار خسارت‌های زیادی می‌شدیم.

صالحی گفت: در کنار مشکلات ایجاد شده باید شکرگزار خداوند در نزول بارش‌ها باشیم که دشت‌ها و مزارع و باغات استان را سرسبز کرده و سال پرآبی را نوید می‌دهد و امیدواریم شاهد رونق کشاورزی باشیم.

وی از توزیع قیر یارانه‌ای برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها نیز خبر داد و گفت: ضمن تأمین قیر یارانه‌ای با تأمین اعتبارات مورد نیاز برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده اقدام خواهیم کرد.

صالحی افزود: باید سایه سیاست را از شهرداری‌ها دور کنیم و مردم از شهرداران فقط کار و تلاش و مدیریت شهری بخواهیم تا شاهد تسریع در عمران و آبادانی شهرها باشیم.

وی بیان کرد: همکاری شوراها با شهرداری‌ها و نیز مشارکت مردم در امور لازمه موفقیت در کار است و امیدواریم با تعیین شهرداران از سوی شوراها شاهد تحول در شهرهای استان باشیم.

صالحی در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شد تا در امور جاری و عمرانی خود هزینه کنند.

وی بیان کرد: فقط در شهرداری شال بیش از ۳ میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده پرداخت کردیم تا کارها معطل نماند.

وی بیان کرد: باید در این شرایط در هزینه‌ها صرفه جویی شود و در چارچوب قانون بودجه فعالیت‌ها را عملیاتی کنید و ضمن اولویت بندی در کارها برای تأمین منابع پایدار با جذب سرمایه گذارهم اقدام شود.

صالحی اظهار داشت: امیدواریم امسال هم از محل ارزش افزوده بتوانیم بخشی از نیازهای شهرداری‌های استان را حل کنیم.

ارزش افزوده داده می‌شود در چارچوب بودجه حرکت کنیم اولویت بندی شود کارها با برنامه محوری کار کنیم.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین ضمن تشکر از خدمات خلج شهردار سابق از انصاری به عنوان فردی با تجربه یاد کرد و گفت: آقای انصاری به عنوان شهردار در شهرهای خاک علی، سگزآباد، آبیک، دانسفهان و عضویت در چند شورا سابقه درخشانی دارد و می‌تواند در توسعه و مدیریت شهر شال هم موفق باشد.

در ادامه ضمن تشکر از خدمات ۷ ساله خلج شهردار سابق، علی انصاری به عنوان شهردار جدید شال معرفی شد.

 

 

نظر شما