استاندار قزوین:

راهکار رونق تولید؛ تقویت بخش صادرات است

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۱:۳۸:۱۶
کد خبر: ۸۳۲۷۹۱
راهکار رونق تولید؛ تقویت بخش صادرات است
زاهدی در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین: در سال جاری باید بیش از سال های گذشته به بخش خصوصی و تشکلات این بخش توجه کنیم و در این راستا یکی از راهکارها توجه ویژه به حوزه صادرات است که می‌تواند رونق بخش اقتصاد و تولید کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: امسال که به نام رونق تولید نامگذاری شده در شرایطی هستیم که با مسائلی که ترامپ ایجاد کرده باید با استفاده از تجارب گذشته و رفع موانع بتوانیم همچنان از تولید حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: شاید سوال شود با این همه مشکلات چرا شعار سال رونق تولید تعیین شده که باید گفت تحریم‌ها هر چقدر بیشتر شود باید به تولید اهمیت دهیم تا مشکلات بیشتر نشود.

استاندار قزوین تصریح کرد: شرایط مالی و تبادل بانکی شاید تشدید شود و این نام گذاری بیانگر اهمیت موضوع است زیرا اگر تولید نباشد معیشت و اشتغال رونق نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر اقتصاد سمت و سوی مشخصی نداشته باشد به مشکل می‌خوریم لذا در هر شرایطی باید به تولید فکر کنیم.

زاهدی گفت: باید بپذیریم حلال مشکلات کشور ما فقط تولید است و در این مسیر تنها به بازار داخلی فکر نشود، صادرات می‌تواند رونق بخش اقتصاد کشور باشد.

وی اظهار داشت: در این شرایط نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد چون پیشرفته‌ترین کشورها هم به تولیدات دیگران نیاز دارند لذا باید تعامل داشت و در این شرایط بخش خصوصی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

زاهدی تصریح کرد: باید اتاق بازرگانی فعال‌تر و جایگاه بخش خصوصی تقویت شود تا کارها روان تر شود و سامان یابد و در این مسیر خیلی از کارها می‌تواند با کمک بخش خصوصی حل شود.

استاندار قزوین یادآور شد: اولین جلسه شورای گفتگو در روزهای آینده باید در سطح وسیع‌تری باشد و آنها که تاثیرگذارند در نشست‌ها حضور یابند تا مشکلات بیمه و مالیات و بانک‌ها حل شود.

وی اضافه کرد: برای بهبود فضای کسب و کار باید با جدیت وارد کار شد و در این میان انتظار داریم ضمن تهیه گزارشی از وضع موجود صدور مجوزها مدیران اعلام کنند چند فرآیند را می‌توانند کم کنند و هر جا اختیار ندارند اعلام شود تا از تهران پیگیری کنیم.

زاهدی بیان کرد: در سال جاری همکاری مدیران باید بیشتر شود و بتوانیم با رفع موانع شرایط را تسهیل کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: وجود ده‌ها هزار قوانین مرتبط با کسب و کار واقعاً زیاد است و باید با کمک مجلس بتوانیم با کاهش و اصلاح قوانین در مسیر رونق تولید گام برداریم.

استاندار قزوین بیان کرد: هر گاه به مشکل خوردیم یک قانونی وضع کردیم که گاهی تعارض با هم دارد البته مصوبات دولت، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها هم ایراد دارد و مانع تولید است.

زاهدی گفت: در این شرایط باید مجوز تولید بر اساس کشش بازار باشد و دنبال آمار و گزارش نباشیم که در این زمینه دیدگاه‌های اتاق بازرگانی می‌تواند مؤثر باشد.

استاندار قزوین ادامه داد: استفاده از سیستم هوشمند در بهبود فضای کسب و کار می‌تواند راه گشای امور باشد و ما را از نگاه سلیقه‌ای دور کند.

زاهدی تصریح کرد: برای رونق تولید برنامه ما در استان این است تا از همه ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم و با جذب سرمایه گذاری جدید به حل مشکلات کمک کنیم.

وی اظهار داشت: اگر نسبت سرمایه گذاری به تولید ناخالص داخلی در کشور پایین باشد مشکلات ما بیشتر خواهد شد و در این زمینه لازم است جدی تر عمل کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: در سال قبل خوب کار کردیم، هر چند نگرانی‌هایی داشتیم و امسال حل مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت قرار دارد و لازم است یک شناسنامه‌ای از همه واحدها توسط اتاق بازرگانی تهیه شود و از نگاه بخش خصوصی هم مشکلات را بررسی کنیم و دنبال راهکار اساسی باشیم.

وی اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت خوبی در بخش‌های مختلف دارد و با استفاده از آن می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و در این میان امکانات اتاق بازرگانی می‌تواند برای حضور تولیدکنندگان و بخش خصوصی در وضعیت غیر رسمی هم باشد تا بتوانید ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کرده و اعتمادسازی کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز