استاندار قزوین در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به کارآفرینی جوانان برای رونق تولید

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۸:۴۲
کد خبر: ۸۳۳۴۲۷
لزوم توجه جدی به کارآفرینی جوانان برای رونق تولید
زاهدی گفت: برای رونق تولید و کاهش مشکلات جوانان باید مسئولان به کارآفرینی و اشتغال جوانان در سال جاری اهمیت بیشتری دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که روز شنبه با حضور زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان در محل استانداری قزوین برگزار شد؛ گفت: لازم است برنامه‌های سال ۹۸ را در بخش جوانان آماده کرده و هر دستگاهی گزارش عملکرد خود در این حوزه را ارائه کند.

وی بیان کرد: هر اقدامی که انجام می‌شود باید بازخورد داشته باشد و ببینیم کارهای انجام شده چقدر تأثیر گذار و مثبت بوده است.

استاندار قزوین یادآورشد: امسال که به نام رونق تولید نامگذاری شده باید بتوانیم کارآفرینی که زمینه اشتغال و تولید است را محور برنامه‌ها قرار دهیم.

وی اظهارداشت: فعالیت ۶۲ تشکل مردمی در بخش ورزشی ظرفیت خوبی است که باید به موضوع کارآفرینی آنها توجه شود تا بتوانیم مشکلات این گروه را حل کنیم.

زاهدی بیان کرد: کارآفرینی یک موضوع مهم است زیرا هر جوانی که به سن اشتغال می‌رسد می‌خواهد در اداره استخدام شود که با این رویکرد تولید و ابتکار در کشور تعطیل می‌شود لذا لازم است کارآفرینی در حوزه جوانان را جدی بگیریم و از ظرفیت این گروه برای اشتغال خودشان استفاده کنیم.

استاندار قزوین در ادامه یادآورشد: جوانانی که طرح و ایده دارند می‌توانند آن را در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کنند تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: در خصوص شاخص‌های انتخاب جوان برتر و نمونه هرچند استاندار و فرمانداران هم اختیاراتی دارند اما معمولاً کسانی دیده می‌شوند که بیشتر در مرکز استان و مقابل مدیران هستند در حالی که بسیاری از جوانان فعال در مناطق دور افتاده هستند که دیده نمی‌شوند و استعدادشان برای قضاوت نادیده گرفته می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: اگر بتوانیم روشی را طراحی کنیم تا انتخاب جوان برتر با معرفی خود افراد و داوری به صورت سیستمی باشد به عدالت نزدیک تر است.

استاندار قزوین از کمک رسانی به مناطق سیل زده تشکر کرد و اظهارداشت: از آنجا که قزوین به عنوان معین استان لرستان تعیین شده و باید نیروها در شهرستان نورآباد مستقر شوند لازم است کارها با هماهنگی شورای مدیریت بحران استانداری صورت گیرد تا نظم بهتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تجارب زیادی از حوادث گذشته داریم و باید مراقب باشیم تا کالاها به صورت عادلانه بین همه آسیب دیدگان توزیع شود.

زاهدی تصریح کرد: واریز پول نقد از طریق حساب متمرکز و بر اساس ضوابط باشد و در موضوع مسکن هم عجله داشتن منطقی نیست زیرا اگر بخواهیم اساسی کار کنیم باید جابجایی صورت گیرد و خانه‌های خراب شده در مسیر رودخانه در مکان دیگری که راه و شهرسازی تعیین می‌کند ساخته شود.

 

نظر شما