مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تاکید کرد؛

جلب مشارکت مردمی از ارکان اصلی بازآفرینی شهری

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۳:۰۷:۵۸
کد خبر: ۸۳۴۴۶۱
جلب مشارکت مردمی از ارکان اصلی بازآفرینی شهری
مسعود حق لطفی گفت: آموزش به شهروندان و همچنین جلب مشارکت مردم در محله های هدف بازآفرینی، در کنار فعالیت های زیرساختی و عمرانی از ارکان اصلی برنامه های بازآفرینی شهری به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست کمیته آموزش و ترویج ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین که با حضور مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه قانون ما را مکلف کرده تا ضمن شناسایی نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم را به عمل آوریم این کار باید کارشناسی و بر اساس نیازسنجی مناطق صورت پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: آموزش به شهروندان و همچنین جلب مشارکت مردم در محله های هدف بازآفرینی، در کنار فعالیت های زیرساختی و عمرانی از ارکان اصلی برنامه های بازآفرینی شهری به شمار می رود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در بافت های آسیب پذیر رغبت پایین ساکنان آن به ادامه زندگی در این نقاط و همچنین عدم توانایی برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود می باشد که این مسئله بیشتر ناشی از آسیب های اجتماعی و درآمدهای ناچیز اقتصادی ساکنان آن است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان خاطرنشان کرد: زندگی سنتی همراه با هم نشینی چند خانوار در محدوده های 50 تا 70 متری واحدهای مسکونی به همراه درآمدهای ناچیز ما را بر آن می دارد تا در اجرای طرح‌های بازآفرینی با احتیاط و اطلاعات فراوان وارد عمل شویم.

حق لطفی همچنین اضافه کرد: برای انجام اقدامات بازآفرینی در محلات و بافت های تاریخی و ناکارآمد شهری موضوعاتی از قبیل انطباق بافت فرسوده و بافت تاریخی شهر، تاب آوری شهری از لحاظ کمی و کیفی و جلب مشارکت ساکنان محله ها را در نظر گرفت.

مهدیه السادات ناصری مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین نیز در این نشست گفت: هدف از بازآفرینی ارتقای کیفیت زندگی در محلات است که انجام این مسئله با تحرک اجتماعی و کالبدی شهری صورت می‌پذیرد.

مهدیه السادات ناصری گفت: موضوع مهم در حوزه بازآفرینی اولویت بندی کارها در این مجموعه است چرا که مسائل و معضلات زیادی در این نوع بافت در سطح شهرهای کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه بازآفرینی نسبت به سایر شهرهای کشور از ویژگی‌های خاص تری برخوردار است، گفت: به عنوان مثال وجود باغستان سنتی یک هزار ساله این شهر که توانست در سیل اخیر نیز نقش خوبی را در کاهش آسیب های شهری ایفا کند و باید حفظ و احیای این مجموعه به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تخریب این باغستان باید تدابیر لازم اندیشیده شود و نگهداری، کاشت و برداشت از آن با توجه به ظرفیت‌های موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز