استاندار قزوین:

رویکرد جشن رمضان امسال کمک به سیل زدگان است

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۹:۲۳:۳۶
کد خبر: ۸۳۵۲۱۱
رویکرد جشن رمضان امسال کمک به سیل زدگان است
زاهدی گفت: رویکرد جشن رمضان امسال کمک به سیل زدگان است که باید ارتقای سطح همدلی و مشارکت اجتماعی در دستور کار همه دستگاه ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست هم اندیشی برای جشن بزرگ رمضان در قزوین گفت: رویکرد جشن رمضان امسال کمک به سیل زدگان می باشد که باید فرهنگ سازی با محوریت عقلانیت و ارتقای سطح همدلی و مشارکت اجتماعی در دستور کار همه دستگاه ها قرار بگیرد تا با حفظ و تقویت این فضای انسان دوستانه بتوانیم همه کمک ها و حمیت های مردمی را به شکل هدفمند و درازمدت پیش برده و مدیریت کنیم.

وی افزود:ماه رمضان فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی در راستای تقویت همبستگی ملی است.

استاندار قزوین گفت: از فضای معنوی و اخلاقی ماه مبارک رمضان برای فرهنگ سازی در جهت همراهی،همدلی و همیاری مردم بیش از گذشته باید استفاده کنیم و علی رغم بارندگی های مناسبی که امسال داشتیم از برنامه ها و اولویت های استان در حوزه آب و حفاظت از محیط زیست و منابع آبی غفلت نکنیم و آنها را به بوته فراموشی نسپاریم‌.

زاهدی افزود:باید به جای تقابل با طبیعت به سمت تعامل و آشتی با طبیعت حرکت کنیم تا در آینده با چنین حوادث غیرمترقبه و خسارت باری مواجه نشویم.

وی گفت: در سیل اخیر اکثر منازل یا واحد‌های تولیدی که تخریب یا خسارت دیدند در جوار یا بستر رودخانه بودند و این نشان می دهد که هنوز جامعه قادر نیست با طبیعت همراه و همگام باشد.

وی با بیان اینکه بدون کمک های مردمی امکان امدادرسانی و خدمات به سیل زدگان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: هر کمکی که به مناطق سیل زده می شود باید با هماهنگی مدیریت بحران استانداری باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه جشن بزرگ رمضان فرصتی است تا احساسات برآمده از کمک های مردمی به همبستگی ملی منجر شود، گفت: صدا و سیما چند سالی است که جشن بزرگ رمضان را برگزار می کند و امسال رویکرد ما تمرکز روی اتفاقات سیل و کمک های مردمی است.

وی اضافه کرد: هدف صدا و سیما نحوه جمع آوری کمک های مردمی نیست و باید با فرهنگ‌سازی احساسات به وجود آمده را در راستای همبستگی ملی به کار برد.

زاهدی به برگزاری بازارچه خیریه در جشن بزرگ رمضان اشاره کرد و گفت: هدف از این بازارچه کسب نقدینگی بیشتر است و باید باید تلاش کرد تا میزان دریافت کمک های مردمی افزایش یابد.

 

 

نظر شما