شناسایی ۳۴۰ میلیارد فرار مالیاتی در استان قزوین

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۱:۳۰:۲۳
کد خبر: ۹۳۴۰۸۵
شناسایی ۳۴۰ میلیارد فرار مالیاتی در استان قزوین
مدیرکل امور مالیاتی استان از شناسایی ۳۴۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از طریق کارت‌های بازرگانی خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان در اولین جلسه کارگروه بررسی فرار مالیاتی استان با اشاره به شناسایی ۳۴۰ میلیارد فرار مالیاتی در استان گفت: در بخش مبارزه با فرار مالیاتی ۱۳۸ فقره پرونده تشکیل شده که منجر به صدور برگ مطالبه به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اصل و بیش از ۱۰ میلیارد تومان جریمه شده است.

پورامیدی ، جلوگیری از فرار مالیاتی را یکی از راه‌های رفع تنگنا‌های مالی کشور دانست و افزود: از سال ۹۲ تا ۹۵ معوقه مالیاتی نداریم و معوقات ارزش افزوده هم از سال ۸۷ تا ۹۶ به روز است.

وی به واریزی‌های اداره مالیات هم اشاره کرد و گفت: ۱۱۹ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، ۲ میلیارد تومان فرمانداری‌ها و ۴۹ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی همچنین گفت: پرونده‌های مالیاتی تا چندی پیش برای نوبت دهی به ۱۲۰ روز زمان نیاز داشت که این مدت زمان هم اکنون به ۲۰ روز کاهش یافته است.

به گفته پورامیدی ، در بخش تراکنش‌های بانکی هم ۸۶ پرونده تشکیل شده و مجموع اوراق تشخیص و مطالبه صادره ۲۸۱ میلیارد تومان است. مدیرکل دفتر حقوقی و قرارداد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور هم در این جلسه تحریم‌های ظالمانه کنونی را فرصتی اقتصادی برای آبادانی کشور دانست و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اقتصاد نفتی به اقتادص پویا در همه حوزه‌ها از جمله درآمد‌های مالیاتی تبدیل شود.

تاجمیر گفت: نظام مالیاتی کشور تنظیم کننده حوزه اقتصاد است و برای رسیدن به عدالت اقتصادی در حوزه مالیاتی، همه باید سهم مالیات خود را بپردازند. او از صدور کارت بازرگانی هم انتقاد کرد و گفت: باید در قوانین صدور کارت بازرگانی، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم در نظر گرفته شود تا عده‌ای سودجو به نام افراد بی سواد کارت بازرگانی نگیرند.

نبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم با تاکید بر ضرورت شفافیت مالیاتی گفت: موارد مشکوک در کارت‌های بازرگانی رصد می‌شود تا افراد متخلف ضمن ضبط کارت‌های بازرگانی، به مراجع قضایی معرفی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز