شناسایی ۴۳۰ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در قزوین

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۵:۰۲:۱۹
کد خبر: ۹۳۴۷۲۸
شناسایی ۴۳۰ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در قزوین
آب منطقه‌ای بعد از سیل فروردین، ۴۳۰ مورد تجاوز به حریم بستر رودخانه‌ها را شناسایی کرده است.

به گزارش برنا از قزوین مهدی خانی در کارگروه مخاطرات سیل در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: کشاورزان و پیمانکاران و بعضی از مردم این تصرف را انجام داده بودند. وی افزود: از157 رودخانه در استان 41 رشته رودخانه از داخل شهرها عبورمی کند و با آن ها خیلی مشکلی نداریم اما رودخانه های خارج از شهر ها می توانند مشکل ساز باشد.

مدیر کل بحران استانداری ادامه داد: در سردهنه اسفرورین , کمربندی شریف آباد و باراجین در حریم بستر رودخانه ساخت و ساز غیر مجاز اتفاق افتاده و باید پیگیری شود. مهدی خانی بیان کرد: در شهر آبیک ۱۶ دهنه پل سال ها بود لایروبی نشده و مسدود شده بود که برای مانگرانی و هزینه زیادی ایجاد کرد. متاسفانه 224 نقطه حادثه خیز شناسایی شده و وضعیت خوبی نداشتیم اما با پیگیری های انجام شده لایروبی انجام شده است و اگر سیل مشابه فروردین داشته باشیم مشکلی وجود ندارد . حوادث دوره بازگشت دارد واگر رود خانه ای 10 سال آبی ندیدیم دلیل نمیشود همیشه خشک باشد.

جمشیدی نماینده آب منطقه ای هم در این نشست گفت: ۲۷۰۰ کیلومتر رودخانه داریم و مداخله در بستر رودخانه ها, ایجاد راه دسترسی, توسعه شهری, عبورتاسیسات, عدم لایروبی و مناسب نبودن ارتفاع پل ها باعث کاهش بستر رودخانه و خطرآفرین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز