اختتامیه طرح ملی نجات آب برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۵:۲۱:۲۳
کد خبر: ۹۳۴۷۳۸
اختتامیه طرح ملی نجات آب برگزار شد
برای اصلاح الگوی مصرف آب که شش سال است برگزار می شود بیش از هزار طرح به اختتامیه رسیده و شصت طرح برگزیده شده است.

به گزارش برنا از قزوین، مدیر عامل شرکت اب منطقه ای قزوین در این مراسم گفت:اغلب ابخوان های کشور مشکل دارد و کفگیر به ته دیگ خورده و اگر همین طور ادامه بدهیم برای نسل آینده ذخایر آب باقی نمی ماند.

ملکی افزود: برای دشت های کشور آب قابل برداشت برنامه ریزی شده و برای استان قزوین هم اجرا می شود که مقدار مجاز قابل برداشت هشصد و هفتاد میلیون متر مکعب است که ما یک و نیم میلیارد برداشت می کنیم و این دو برابر میزان تعیین شده است. مدیر عامل شرکت اب منطقه ای قزوین گفت:فرو نشست زمین تا هفده سانتی متر است که اگر اینطور ادامه دهیم دشت را از دست می دهیم و بیشترین مصرف نیز در بخش کشاورزی است. در حال حاضر 91 درصد آب استان را در زمینه کشاورزی از دست می دهیم و این نحوه استفاده از آب بی رحمانه است.

مدیر کل آموزش و پرورش هم گفت :باید در مدرسه فضایی ایجاد بکنیم که در همه ابعاد فرزندان ما تربیت پیدا کنند. رحمانی افزود :به ساحت اخلاقی و اسلامی زیستی اقتصادی و سیاسی دانش آموزان توجه کنیم که این بچه ها آینده سازان این کشور هستند و این مدرسه است که تربیت آنها را بر عهده دارد. پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی استان هم گفت:هدف از این طرح این است که بتوانیم در حوزه فرهنگی و خانوار اصلاح الگوی مصرف آب را داشته باشیم چرا که علاوه بر بحث های فنی بحث های فرهنگی هم در این زمینه کمک می کند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز