بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه ثبت جهانی می شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۲:۴۶:۵۱
کد خبر: ۹۳۶۱۷۳
بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه ثبت جهانی می شود
پرونده ثبت جهانی بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین از اواخر دی ماه امسال توسط کمیسیون‌های مربوطه در سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی (یونسکو) مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش برنا از قزوین، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با همکاری شهرداری تلاش کرده تا الزامات و شاخص های لازم را برای ثبت جهانی این بازارچه رعایت کند.

میثم حصاری افزود: برخورداری از کارگاه های تولید صنایع دستی، رعایت شرایط بسته بندی و درج توضیحات به انگلیسی بر روی محصولات، ممنوعیت عرضه و فروش کالاهای خارجی در بازارچه، وجود نمایشگاه و موزه صنایع دستی از جمله این شرایط و الزامات است.

وی بیان کرد: در راستای ثبت جهانی این مجموعه، رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی امسال با سفر به قزوین از بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه بازدید کرد و البته یک بازدید دیگر نیز برای تایید نهایی این شورا پیش بینی شده است.

این مسئول گفت: در صورت ثبت این مجموعه، بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین نخستین بازارچه صنایع دستی در ایران و دنیا خواهد بود که به ثبت جهانی رسیده است.

حصاری ادامه داد: ثبت جهانی بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین، تحول بزرگی در حوزه صنایع دستی و گردشگری قزوین ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز تاسیس و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به اندازه ۲۹۳ میلیارد ریال صادر شده که از این میان ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مرتضی علیخانی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری سال جاری در حوزه گردشگری به نسبت مدت مشابه گذشته کاهش داشته است، اظهار داشت: در سال ۹۷ مجوز تاسیس و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به اندازه یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال صادر شده و ۸۱ میلیارد آن نیز به بهره‌برداری رسیده بود که نشان می‌دهد از نظر تعداد ۷۵ درصد افت کرده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین افزود: با همکاری دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی استان در نظر داریم که با رفع رکودهای موجود در حوزه گردشگری، تا پایان سال جاری آمار سرمایه‌گذاری را در این حوزه مثبت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز