برگزاری جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل در قزوین

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۰:۱۶:۱۱
کد خبر: ۹۵۳۹۹۶
برگزاری جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل در قزوین
ششمین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل روز سه شنبه در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی ، امنیتی استانداری برگزار شد.

به گزارش برنا از قزوین، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در ابتدای جلسه  با بیان اینکه کارگروه امداد و نجات در پدافند غیر عامل استان با مسئولیت هلال احمر به واسطه اثرگذاری در حوزه های مختلف متفاوت با دیگر کارگروه ها است اظهار کرد: مطالعات طرح جامع پدافند غیر عامل با حضور اعضای کارگروه در زمینه های دارائی شناسی و سرمایه های کارگروه و تهدید شناسی و آسیب پذیری دارائی ها با تصویب مصوبات و تحلیل های لازم صورت گرفته است.

محمد افشار افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه های امداد و نجات و راهکارها و برنامه های لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب از جمله مواردی است که در طرح جامع پدافند غیر عامل مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان با بیان اینکه دیدگاه ما در پدافند غیر عامل با رویکرد ایمنی، امنیتی و دفاعی است ادامه داد: طرح جامع پدافند غیر عامل یک سند بالا دستی و راهبردی است و موضوعاتی که در این طرح مطرح خواهد شد موضوعات کلان و راهبردی و برنامه های عملیاتی در سطح کلان است.

حکت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز در این جلسه عنوان کرد: ما در کارگروه بحث EOP مسیر و استراتژی کار و دیگری سند چشم انداز کارگروه و دو مقوله آمادگی قبل از حادثه و پاسخگویی در زمان حوادث را طی جلسات متعدد مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

وی افزود: توانمندسازی نیروهای عملیاتی، تشکیل نیروهای امداد و نجات در ارگانها، امضای تفاهم نامه همکاری با ارگانها، آموزش ، سازماندهی و جمع آوری اطلاعات از جمله کارهای صورت پذیرفته در این کارگروه است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: انشالله با همکاری و هماهنگی که بین اعضای کارگروه وجود دارد و با توجه به انسجام ، اطلاعات و داده ها و با تمرین و ممارست به اهداف کارگروه که سرعت عمل، دقت و کاهش آسیب پذیری است برسیم.

دکتر حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: در طرح جامع پدافند غیر عامل مکان فعلی مرکز عملیات و پشتیبانی و نیز عدم هماهنگی در عملیاتهای امداد و نجات در استان به عنوان نقاط ضعفی است که باید پیش بینی های لازم در آن صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: عدم پیش بینی پد بالگرد در ساختمانهای بلند مرتبه و عدم آموزش عوامل امداد و نجات استان در زمینه تهدیدهای بیولوژیک و شیمیایی از دیگر مواردی است که باید به عنوان نقاط ضعف در این طرح چاره ای برای آن اندیشیده شود.

دکتر آصفی با بیان اینکه استان قزوین به عنوان کریدور راههای ارتباطی کشور است و از آن باید به عنوان یک فرصت مهم بهره برد ادامه داد: مکان یابی انبارها و پایگاههای امداد و نجات بر اساس آمایش سرزمینی و بانک اطلاعاتی که در اختیار حوزه امداد و نجات استان در زمینه احراز هویت در مواقع بحران وجود دارد می تواند از دیگر فرصتهایی باشد که باید از آنها در این طرح جامع بهره برد.

وی یادآور شد: در بحث HSE حوزه معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و نیز موسسه علمی کاربردی این جمعیت این توانایی را دارند که در جهت بالا بردن کیفیت خدمات در حوادث، آموزشهای لازم را به صنایع ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان با بیان اینکه تیمهای حمایت روان که در حوزه جوانان این جمعیت نیز وجود دارد باید جدی تر دنبال شود، خاطر نشان کرد: هلال احمر این آمادگی را دارد که در حوزه داوطلبان این جمعیت به اعضای بسیج نیز آموزشهای تخصصی لازم برای ارائه خدمات بهتر در زمان حوادث را ارائه نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز