معاون وزارت جهاد کشاورزی:

سالانه ۲۳ میلیون تن محصولات باغی و گلخانه‌ای درکشور تولید می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۲۰:۵۲:۲۹
کد خبر: ۹۵۶۹۸۴
سالانه ۲۳ میلیون تن محصولات باغی و گلخانه‌ای درکشور تولید می‌شود
سالانه بیش از ۲۳ میلیون تن محصولات باغی و گلخانه‌ای در کشور تولید و توزیع می‌شود و هیچ نیازی به واردات محصولات خارجی نداریم.

به گزارش برنا از قزوین معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت:امروزه پدیده سرمازدگی به یک تنش دائمی و عمومی در عرصه کشاورزی تبدیل شده است و تکرار آن نشان می‌دهد طول دوره وقوع آن کمتر شده و ما در سال‌های ۸۶ و سال ۹۲ و نیز ۹۵ و ۹۷ شاهد آن بوده ایم.

 

محمدعلی طهماسبی افزود: سرمازدگی در استان قزوین هم به شما در تاکستان آسیب زیادی زده است که باید برای آن تدبیر کرد.

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: برای کاهش خسارات و آسیب‌های ناشی از سرمازدگی دو راهکار داریم که ابتدا باید پایه و رقم مقاوم انتخاب شود و در کنار آن توجه به یک سری کارها تکنیکی اهمیت دارد.

 

وی اظهار داشت: امروز انگوری که روی زمین است اگر داربستی کنید حتماً آسیب‌های آن کم می‌شود به همین دلیل با اجرای طرح فراز در تاکستان که بیشترین حجم اجرا در کشور است توانسته به کاهش هزینه‌های تولید کمک کند و امروز در استان‌های فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شروع شده است.

 

طهماسبی اضافه کرد: در استان قزوین طرح فراز در باغات قدیمی تاکستان در بیش از ۵ هزار هکتار اجرا شده است.

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با دادن تسهیلات می‌توانیم زمینه خرید اینگونه ماشین آلات برای کاهش خسارات سرمازدگی را مهیا کنیم و تسهیلات هم می‌دهیم تا متقاضی بتواند آن را تهیه کند.

وی گفت: با تغذیه مناسب هم می‌توان برای مقاوم شدن باغات اقدام کرد برای نمونه اگر پتاس بدهیم و تغذیه کنیم مقاوم می‌شود.

 

 

 

 

نظر شما