تنظیم بازار شب عید در قزوین

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۲۰:۰۶:۲۹
کد خبر: ۹۶۷۱۳۳
تنظیم بازار شب عید در قزوین
۶۵ هزار تن سیب و پرتقال شب عید در سطح کشور به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود.

به گزارش برنا از قزوین، معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین، افزود: از ۳۰ هزار تن پرتقال برنامه ریزی شده برای توزیع در بازار، هم اکنون ۲۴ هزار تن پرتقال به استان‌های مقصد منتقل شده است.

وی اضافه کرد: ۲۱۰ هزار تن کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، گوشت، مرغ، شکر و غیره جهت تامین و پشتیبانی ایام بازار پایانی سال پیش بینی شده است که با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار توزیع آنها آغاز خواهد شد.

بیک زاده گفت: تاکنون ۷۸ جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شده و مسایل بازار رصد و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر پروژه طرح خرید و ذخیره سازی میوه ایام پایانی سال وزات صنعت، معدن و تجارت افزود:  تمام تلاش‌ها برای تنظیم بازار کشور در ایام پایانی سال انجام شده است و باید تمامی مسوولان دقت کنند که میوه‌های پیش بینی شده به نحو مطلوب میان مردم توزیع شود.

وی با بیان اینکه امسال شکل عرضه پرتقال متفاوت بوده و در قالب نایلون پیج عرضه می‌شود، افزود:این روش، قابلیت ماندگاری پرتقال را بالا برده و افت کمتری را از این محصول در پی خواهد داشت.

 بیک زاده افزود:  تمامی ضرر و زیان‌های این طرح پیش بینی شده است ولی بروز برخی از حوادث غیرمترقبه مانند بیماری‌ها و غیره ممکن است تنظیم بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان کرد: کل میوه ذخیره سازی شده تنظیم بازار، یک درصد کل تولید کشور است و باید تمامی برنامه ریزی‌های لازم برای توزیع دقیق و مطلوب آنها در سطح بازار صورت گیرد.

بیک زاده گفت: هدف اصلی دولت در این طرح، افزایش رفاه مصرف کننده داخلی است و باید استان‌ها در تحویل میوه‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا محصولات با ضایعات کمتری به دست مشتری برسد.

این مسئول گفت: وزارت صمت به دنبال آن است که با برنامه ریزی جهت افزایش سطح عرضه از طریق برگزاری نمایشگاه بهاره، فروش‌های فوق العاده، جشنواره فروش زنجیره ای و غیره بازار کشور را تنظیم کرده و مشکلات موجود در دسترسی مردم به انواع کالاهای اساسی را مرتفع نماید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز