۴۰ درصد بانوان کشور، ورزش همگانی می کنند

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۶:۴۸:۳۴
کد خبر: ۹۶۷۳۷۵
۴۰ درصد بانوان کشور، ورزش همگانی می کنند
توجه بانوان به ورزش همگانی در سال های اخیر افزایش یافته است

دکتر لاله حاکمی نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی طی گفتگو با خبرنگار برنا قزوین گفت:خوشبختانه در سال های اخیر، بانوان توجه بیشتری به ورزش کرده اند،آماری که در فدراسیون پزشکی ورزشی بعنوان ورزشکاران تحت پوشش در استان ها،ثبت شده است، 40 درصد جامعه آماری ورزش کشور را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود:  بانوان در جامعه رزش به دنبال سلامت و آمادگی جسمانی اند اما آقایان به دنبال ورزش حرفه ای و قهرمانی هستند.

حاکمی اظهار داشت:در ورزش قهرمانی بانوان آمار کمتری دارند، اما ورزشکاران موفقی هستند و 30 درصد بانوان کشور در حوزه قهرمانی فعالیت می کنند و مدال های با ارزشی در میادین مختلف کسب کرده اند.

نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: باتوجه به اینکه المپیک 2020 در سال 1399 برگزار می شود، کار ارزشمندی در فدراسیون پزشکی ورزشی آغاز شده و در مرکز پزشکی ورزشگاه آزادی نزدیک به 100 ورزشکار ملی پوش معاینه شده اند و حدود 30 نفر این ورزشکاران را بانوان تشکیل می دهند،که پرونده سلامت برای آن ها تشکیل شده و برنامه های تکمیلی هم در فدراسیون پزشکی ورزشی پیگیری خواهد شد.

حاکمی اضافه کرد: بانوان ورزشکار نسبت به آقایا کمتر مصدوم می شوند و صدمات خفیف تری می ببیند و مصدومین در بانوان کمتر از آقایان است ولی خدمت رسانی فدراسیون تنها به حوزه مصدومین ختم نمی شود و خدمات فدراسیون در حوزه های آموزش،مسابقات،روانشناسی و تغذیه را پوشش می دهد و در حوزه پیشگیری هم فعالیت های برای قهرمانان و ورزشکاران در نظر گرفته شده و انجام می شود.

نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت:تمایل بانوان فعالیت در حوزه سلامت و همگانی است و برنامه ویژه ای که فدراسیون برای سال 1399 در نظرگرفته است،نقش سلامت در حوزه ورزش  است چرا که شعار فدراسیون پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است.

وی افزود:   در حوزه ورزش قهرمانی کارهای خوبی انجام شده که باید با کیفیت و کمیت بیشتری دنبال شود،اما در حوزه ورزش همگانی هنوز کمبودهایی وجود دارد، اما در سال آینده بر اساس شعار سازمان بهداشت جهانی در یک هفته با عنوان فعال باشید،سالم باشید و شاد باشید،به دنبال رواج این تفکر در جامعه هستیم تا افراد بتوانند سلامت جسمی و روانی خود را به دست بیاورند.

حاکمی اظهار داشت:هیات پزشکی ورزشی استان قزوین فعالیت های بسیار ارزشمندی دارد، بخصوص در حوزه بانوان فعالیت های خیلی خوبی انجام شده و برنامه هایی که از سوی فدراسیون به سراسر کشور،اعلام می شود، استان قزوین مشارکت بالایی دارد.در حوزه ساختار قامتی،کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و در نظر آماری هم هیات پزشکی ورزشی استان قزوین رشد خوبی داشته و در سال گذشته در گروه دو کشور،رتبه اول را کسب کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز