حذف جشنواره های نوروزی قزوین

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۳:۴۵:۱۷
کد خبر: ۹۷۰۳۹۵
حذف جشنواره های نوروزی قزوین
شهردار قزوین: جشنواره‌های گردشگری نوروزی در سال ۹۹ به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد.

به گزارش برنا از قزوین، سیاوش طاهرخانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور جمعی از مسئولان در شهرداری برگزار شد، گفت: جشنواره‌های نوروزی سال ۹۹ به علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا حذف می‌شود، اما اقداماتی چون فضاسازی، تهیه نماد، نورپردازی شهری و ارایه خدمات نوروزی به گردشگران و شهروندان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: به همین منظور از ۲۰ اسفندماه زیباسازی محلات کم برخوردار چون مغلاوک، باغ نشاط و غیره در دستور کار قرار دارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

رییس کمیته هماهنگی ستاد خدمات سفر شهر قزوین ادامه داد: امسال برنامه‌های منظر شهری پررنگ‌تر از سال‌های گذشته دیده شده و در بحث زیباسازی و نورپردازی نیز برنامه‌های متنوعی در حال انجام است.

طاهرخانی افزود: با توجه به اینکه بخشی از مراکز گردشگری شهر قزوین توسط شهرداری قزوین مدیریت می‌شود، تمهیدات بهداشتی لازم برای مقابله با بیماری کرونا در این مراکز و اماکن عمومی شهر اندیشیده شد.

وی تصریح کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز آمادگی کامل را برای اسکان مسافران دارد و سازمان تاکسیرانی نیز در شرایط فعلی پنج هزار تاکسی موجود را روزانه شست و شو و ضد عفونی کرده و آماده خدمات رسانی به شهروندان خواهد کرد.

طاهرخانی یاد آور شد: سال گذشته هشت مسجد با هزینه شهرداری قزوین از هفت صبح تا ۱۰ شب آماده پذیرش گردشگران بود و امسال نیز این آمادگی در شهرداری وجود دارد.

وی افزود: ضدعفونی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ایام عید به صورت مرتب انجام می‌شود تا گردشگران و شهروندان با اطمینان خاطر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

 

همچنین رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: قزوین هر ساله در برگزاری برنامه‌های نوروزی و جذب گردشگران جزو شهرهای پیشرو بود و تنها جشنواره اقوام که با حضور ۱۳ استان برگزار می‌شد ظرفیت خوبی برای شناسایی جاذبه‌های گردشگری استان داشت.

محمد درافشانی اظهار داشت: شهرداری همه ساله برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز و استقبال از مسافران نوروزی طراحی می‌کند و امسال هم سعی کرده این برنامه‌ها با فضا سازی شهری ادامه داشته باشد.

وی، معرفی بناهای تاریخی، گردشگری و مذهبی قزوین را برای تحقق شعار قزوین شاداب، نزدیک‌ترین مقصد به منظور ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی در قزوین موثر دانست.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های گردشگری نوروزی در سال‌های گذشته، تاکید کرد: این برنامه‌ها با محوریت نشاط اجتماعی علاوه بر مناطق مرکزی شهر، نواحی کم برخوردار و منفصل شهری را نیز دربر می‌گیرد و موجب افزایش رضایت گردشگران خواهد شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز