بازگشایی راه های مسدود شده روستایی در قزوین

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۱۵:۱۵:۴۹
کد خبر: ۹۷۰۶۹۵
تمامی ۷۱ راه روستایی بسته شده ناشی از بارش برف چهار روز گذشته در این استان با تلاش شبانه روزی نیروهای راهدار بازگشایی شد و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش برنا از قزوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بارش برف که از ۶ اسفند ماه در سراسر استان آغاز شده بود علاوه بر مناطق سرد و کوهستانی، تمامی راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه و آزادراه‌های استان را در بر گرفت تا جایی که کولاک برف باعث مسدودی آزادراه قزوین - زنجان برای مدت هفت ساعت شد.

جواد حق لطفی ادامه داد: با توجه به اینکه اولویت بازگشایی معابر، راه‌های اصلی بودند به همین لحاظ ۳۵۰ نیروی راهدار با بهره گیری از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین اقدام به بازگشایی معابر اصلی، به خصوص آزادراه و بزرگ راه‌ها جهت تسهیل در امر تردد خودروهای عبوری کردند.

این مسئول افزود: پس از انجام عملیات برف روبی، بلافاصله بازگشایی معابر ۷۱ روستای مسدود شده با کمک ۴۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و ۳۷۰۰ تن ماسه و نمک طی مدت ۲ روز در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

حق لطفی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری همچنین موفق به آزادسازی و رهاسازی ۱۲۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز شدند، تصریح کرد: بارها از شهروندان و مسافران درخواست شده تا هنگام بارش برف و وضعیت نامناسب جوی اقدام به سفر نکنند اما متاسفانه باز هم در مواقعی این مساله مورد توجه قرار نگرفته و با انجام سفرهای غیرضروری، مشکلاتی را برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کنند.

به گفته وی، هنگام فصل سرما از هموطنان درخواست داریم تا قبل از سفر و از طریق سامانه هوشمند ۱۴۱ وضعیت راه‌های کشور را جویا و سپس اقدام به انتخاب مسیر سفر خود کنند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز