اعزام ۱۴ سمن به مناطق حاشیه قزوین برای مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۲:۰۴:۳۳
کد خبر: ۹۷۲۱۴۵
اعزام ۱۴ سمن به مناطق حاشیه قزوین برای مقابله با کرونا
۱۴ سازمان مردم نهاد برای مقابله با بیماری کرونا و همچنین توزیع اقلام بهداشتی به مناطق آسیب پذیر و حاشیه نشین استان قزوین اعزام شدند.

به گزارش برنا از قزوین، بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اعزام ۱۴ سمن به مناطق حاشیه نشین گفت: این سازمان‌های مردم نهاد با هدایت فرمانداری‌ها در نقاط حاشیه نشین و آسیب پذیر علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی جوامع محلی، اقلام بهداشتی مانند ماسک، ژل و مواد ضدعفونی کننده توزیع می‌کنند و سطح آگاهی شهروندان را در مقابله با این بیماری افزایش می‌دهند.

بیدخام افزود: در چنین شرایطی باید آموزش روش‌های مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا به کودکان بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد که این موضوع نیز جزو اولویت این سمن‌ها محسوب می‌شود و از ظرفیت خیران هم استفاده خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: به علت شیوع بیماری کرونا دستورالعمل‌ها و نکات فراوانی در فضای مجازی مخابره می‌شود که ازدیاد آن‌ها ممکن است خود باعث اختلالات وسواس و بیمارانگاری شود و مردم تصور کنند که در همه جا ویروس کرونا وجود دارد، بنابراین لازم است که در این رابطه نیز ساماندهی و نظم مشخصی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شستشو و رعایت اصول بهداشتی به افزایش مصرف آب منجر شده است، اظهار داشت: در چنین شرایطی باید با صرفه جویی بیشتر شرایط استفاده از آب شرب را برای همه شهروندان فراهم کرد و اجازه ندهیم به علت اسراف برخی از نقاط استان با قطعی آب روبه رو شوند.

بیدخام به دوره بیماری آنفلوآنزا در اواخر زمستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش شیوع آنفلوآنزا در این برهه زمانی و هم زمانی آن با شیوع ویروس کرونا، عمدتاً شهوندان علایمی شبیه به بیماری کرونا را شاهد هستند و ممکن است برای تست کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، در صورتی که این حجم مراجعه باعث افزایش کادر درمانی بیمارستان می‌شود و ختی ممکن است به آلودگی فرد مراجعه کننده منجر شود که از شهروندان خواهشمندیم جز در موارد اضطراری به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بیان داشت: اگرچه با نزدیک شدن به عید نوروز مردم برای خرید مایحتاج و وسایل منزل باید در محیط بیرون رفت و آمد کنند، اما بهتر است که با استفاده از استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های خرید مجازی، سعی کنیم کالا‌ها را به صورت اینترنتی خریداری کرده و از تردد در اماکن پرازدحام خودداری کنیم.

بیدخام یکی از مکان‌های در کانون بحران ویروس کرونا را، آرایشگاه‌های زنانه عنوان کرد و افزود: متصدیان این واحد‌های باید علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، چندین مرتبه محیط را استریلیزه و گندزدایی کنند و شهروندان هم حدالمقدور جز در موارد ضروری از مراجعه به این مکان‌ها خودداری ورزند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز