یک سمن برای تولید ماسک ۷۰ زن را مشغول به کار کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۰۰:۱۲
کد خبر: ۹۷۵۸۹۸
یک سمن برای تولید ماسک ۷۰ زن را مشغول به کار کرد
نیاز جامعه به افزایش تولید ماسک بهداشتی و لباس ضد کرونا در استان قزوین باعث شد تا یک سمن (سازمان مردم نهاد) ۷۰ زن سرپرست خانوار را مشغول به کار کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رییس سازمان مردم نهاد مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه روز سه‌شنبه گفت: این مرکز که هم اکنون با ۳۵ زن سرپرست خانوار به تولید ماسک اقدام می‌کند، برای راه‌اندازی شیف شب و افزایش تولید لباس ضد کرونا، از ۳۵ زن دیگر به کارگیری کرده است.

اشرف کاظمی با بیان اینکه روزانه بین ۲ تا پنج هزار ماسک پارچه‌ای در این مرکز تولید می‌شود، افزود: افزایش حجم کاری برای تولید اقلام بهداشتی باعث شده تا زنان سرپرست خانوار با ساعات کاری بالا در این مرکز مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه بازار سیاه در کمین تولید کننده‌های ماسک قرار دارد، اظهار داشت: ماسک تولیدی ما با قیمت پنج هزارتومان به فروش می‌رسد، اما عده‌ای کاسب در بازار خواهان خرید ماسک‌های تولید شده این مرکز هستند تا آن را در بازار سیاه به قیمت ۱۲ هزار تومان به فروش برسانند.

کاظمی تصریح کرد: این مرکز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ماسک‌های تولید شده به دست مراکز مجاز و عرضه محصولات بهداشتی و پزشکی برسد تا مردم در تامین این کالای ضروری با مشکل مواجه نشوند.

رییس سازمان مردم نهاد مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه خاطرنشان کرد: در مدت زمانی که تهیه و فراهم نمودن مواد اولیه برای تولید ماسک دشوار بود، بسیج اصناف استان قزوین به خوبی توانست مساعدت کرده و نیاز این مرکز را فراهم کند.

شیوع ویروس کرونا در کشور و کمبود اقلام ماسک و لباس ضد کرونا باعث شده تا سازمان‌های مردم نهاد بسیاری در استان قزوین به تولید این محصولات اقدام کنند.

بیشتر تولیدات ماسک و البسه ضد کرونا از سوی زنان انجام می‌شود.

 

نظر شما