کنترل سلامت دو هزار نفر در پستهای غربالگری و تب سنجی هلال احمر استان قزوین

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۱:۱۰:۱۵
کد خبر: ۹۷۶۸۰۸
کنترل سلامت دو هزار نفر در پستهای غربالگری و تب سنجی هلال احمر استان قزوین
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بیش از دو هزار نفر در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، توسط هلال احمر پایش شدند.

به گزارش برنا از قزوین؛ دکتر حسن آصفی در این رابطه اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم های هلال احمر در راستای پایش مسافران و همشهریان عزیز در 15 پست غربالگری و تب سنجی در سطح استان مستقر شده اند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح پایش تاکنون بیش از دو هزار نفر توسط این تیم ها پایش و سطح سلامت آن ها کنترل شده است افزود: در این پستها افراد مشکوک با علائم مربوط به بیماری کرونا شناسایی شدند که این افراد جهت اقدامات درمانی و قرنطینه به نیروی انتظامی و شبکه بهداشت معرفی شدند.

 

آصفی عنوان کرد: در این طرح بیش از 84 نفر از اعضای جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت روزانه فعال هستند که البته بخشی از این افراد از نیروهای داوطلب هستند بنابراین از ظرفیت نیروهای امدادی ما که در حوادث جاده‌ای و غیره فعال بودند کم نشده و آن‌ها نیز با تمام توان اقدامات خود را پیش‌ می‌برند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در اقدامی خیرخواهانه دو هزار و 120 لیتر مواد ضدعفونی کننده ، دوهزار و 500 عدد ماسک و بیش از سه هزار جفت دستکش توسط اعضای داوطلبان این جمعیت در بین افراد کم بضاعت و نیازمند توزیع شد.

 

آصفی ادامه داد: همچنین در راستای تامین نیروهای داوطلب در حوزه‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط فراخوان‌هایی صادر کردیم که در نهایت 12پزشک، 38 پرستار و پیرا پزشک و 28 نفر روانپزشک و مددکار اجتماعی اعلام آمادگی کرده اند که به صورت داوطلبانه جهت پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی در صورت نیاز به هم وطنان عزیز خدمت رسانی کنند.

 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان تأکید کرد: از شهروندان خواستاریم از مسافرت های غیر ضرور جداً پرهیز کنند و مدتی را در خانه‌ها بمانند و تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا از جامعه محو شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز