لیگ برتر ۹۸

لیگ برتر والیبال و والیبالیست های استان قزوین

۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۱۳:۳۸:۰۹
کد خبر: ۹۷۷۱۹۸
لیگ برتر والیبال و والیبالیست های استان قزوین
والیبال استان قزوین از سالهای دور، قطب والیبال کشور بوده و همیشه در سطح اول والیبال کشور، نام هایی از استان قزوین در تیم های ملی و لیگ برتر خوش درخشیدند. این سالها نیز والیبالیست های قزوینی، تاکستانی و آبیکی در تیم های ملی رده های سنی مختلف حرفی برای گفتن دارند.

لیگ 98 با حضور قزوینی های فراوان در حالی که به مراحل حساس نزدیک شده بود به علت شیوع ویروسکرونا در کشور و با تصمیم درست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران؛ نیمه کاره به پایان رسید.

خبرنگار برنا، دراین پست مروری به عملکرد قزوینی هایی که به عنوان داور؛ بازیکن؛ آنالیزور و مربی بدنساز فعالیت داشته اند می کند.

 

در بخش داوری دکتر مهردادشوشتری تنها داور بین المللی استان امسال دیدار های مهم و حساسی را درلیگ برتر و دسته اول قضاوت کردند و موفق به کسب نمرات بالا توسط ناظرین شدند.

 

سایپا تهران: تیم والیبال سایپا تهران امسال از وجود دو قزوینی بهره برد و انصافا که خوش درخشیدند. سیامک مرندی لیبرو تیم ملی والیبال که حضور درالمپیک ریو را درکارنامه دارد پس از جراحی موفق بر روی زانو ؛ عملکرد خیره کننده ای را از خود به نمایش گذاشت و به کولاکوویچ اثبات کرد که برای المپیک2020 دندان تیز کرده است. دیگر بازیکن قزوینی سایپا ؛ داوود شکیبا پاسور چپ دست و بلند بالای قزوینی می باشد. شکیبا در 36 سالگی در اوج پختگی قرار دارد و در لحظات تاثیر گذار عصای دست شهنازی بود.

 

شهرداری ارومیه: علیرضابهبودی پاسور 42 ساله ای که بیش از دو دهه در سوپر لیگ حضور دارد همچنان به مانند جوانی می تازد و سرویس پرشی می زند.  بهبودی نیم فصل اول در تیم عجیب پیام مشهد حضور داشت و درنیم فصل دوم از مشهد جدا و پاسور ارومیه شد و بسیار تاثیر گذار دراین تیم بود.

 

پیکان تهران: محمدرضاموذن لیبروی حال حاضر تیم ملی که موفق شد درتعطیلی 50 روزه لیگ سهمیه المپیک2020 را درچین کسب  و به افتخاراتش اضافه کند؛ عملکرد درخشانی را در لیگ برتر داشت و یکی از لیبرو های برتر لیگ در تیم ماجراجوی پیکان بود موذن خود را آماده المپیک می کند.

 

سپاهان اصفهان: با 3 قزوینی رکوردار است. سهنداله وردیان سرعتی زن تاکستانی این تیم ؛ همانند هرسال بسیار مثمرثمر بود و با سرویس های مواج و اسپک های ویرانگرش خط آتش سپاهانی ها را روشن کرده بود . محسن سیاهدوش و میلادیوسفی فصل گذشته که به عنوان آنالیزور و بدنساز با شهرداری ورامین قهرمان لیگ و آسیا شدند به همراه محمدی راد به اصفهان رفتند.

 

فولاد سیرجان ایرانیان: رحمانداوودی قدرتی زن آبیکی این تیم عملکرد قابل قبولی در ترکیب سیرجانی ها داشت و نیم فصل دوم پیشرفت محسوسی در روند تیمی داشتند.

 

شهداب یزد: ایمانشاهمرادزاده آنالیزور قزوینی پس از 4فصل حضور ؛ از خاتم اردکان جدا و امسال به تیم تازه لیگ برتری شهداب پیوست. شاهمرادزاده در تعطیلی 50 روزه لیگ به همراه تیم ملی بانوان برای کسب سهمیه المپیک2020 در تایلند تلاش کردند ودراین امر ناموفق بودند.

 

شهروند اراک: مجید رافعی و الیاس محمدخانی دویار قزوینی اراکی ها بودند که نیم فصل اول از شهرداری قزوین جدا و به شهروند اراک پیوستند.

این فصل اولین تجربه  رافعی و محمدخانی در لیگ برتر والیبال ایران بود.

 

خاتم اردکان: علی نودوزپور پاسور بلندقامت اردکانی ها درلیگ 98 در تیم پرفراز و نشیب خاتم بود. نودوز پور پس از چندفصل حضور در پیکان و سایپا به دنبال ماجراجویی به اردکان پیوست. پوریا نودوزپور لیبرو جوان قزوینی که فصل گذشته در کنار مرندی پخته شده بود ؛ امسال در اردکان آنقدر خوب کار کرد که هرسه سرمربی این تیم در مقاطع مختلف (آرمات-سالک-نفرزاده) پوریا را به فرهاد ظریف را ترجیح دادند.

 

لیگ برتر 98 باشرکت 13 تیم آغاز شد ولی در اواخر لیگ پیام مشهد به دلیل عمل نکردن به تعهداتش توسط فدراسیون والیبال از لیگ کنار گذاشته شد و نتایج این تیم درنظر گرفته نشد.

 

ضمنا با اعلام فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی؛ امسال هیچ تیمی از لیگ برتر سقوط نخواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز