مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

بستر تمامی رودخانه‌های استان قزوین لایروبی شده است

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۷:۲۴:۱۶
کد خبر: ۹۸۱۴۵۱
بستر تمامی ۴۲ رودخانه داخل شهرهای استان قزوین جهت جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی سیل لایروبی شده است.

به گزارش برنا از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته، به خصوص فروردین ماه سال ۹۸، تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیلاب شهری در دستور کار جدی این استان طی سال گذشته قرار گرفت.

 

وی با اشاره به وجود ۱۵۷ رشته رودخانه فصلی و دایمی در سطح استان قزوین به طول ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر، تصریح کرد: ۴۲ رشته رودخانه از داخل شهرهای این استان عبور می‌کنند که با هماهنگی‌های صورت گرفته، در طول سال گذشته عملیات لایروبی آنها توسط دستگاه‌های ذیریط صورت گرفت.

 

مهدیخانی افزود: براساس دستورالعمل مشترک بین وزارت کشور و سازمان صمت، آن دسته از رودخانه‌هایی که خارج از حریم شهرها بوده و احتمال خطر سیل نیز در آنها هنگام وقوع بارندگی وجود داشته، استفاده از مصالح موجود در آنها با هدف لایروبی توسط بخش خصوصی به عمل آمد.

 

این مسئول بحران با بیان اینکه رودخانه‌های موجود در سطح استان به لحاظ لایروبی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند، افزود: بدون شک در این راستا با مشارکت مردم می‌توان کارها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد تا جایی که هرگونه نقصان و کوتاهی را باید شهروندان در این رابطه گزارش دهند.

 

مهدیخانی تصریح کرد: آن دسته از کشاورزانی که برای آبیاری مزارع خود اقدام به تغییر مسیر آب رودخانه‌ها کنند و بستر را با چالش روبرو سازند برخورد به عمل آمده و به دستگاه قضایی نیز معرفی می‌شوند.

 

 

نظر شما