معاون عمرانی استاندار قزوین:

روستاهای قزوین در توزیع اقلام بهداشتی مورد توجه قرار گیرند

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۷:۲۲:۵۸
کد خبر: ۹۸۱۴۶۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: روستاهای بزرگ و کوچک استان در توزیع مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا مورد توجه قرار گیرند تا بتوان به صورت هماهنگ و همه جانبه برای مقابله با این بیماری در سطح استان گام برداشت.

به گزارش برنا از قزوین، علی فرخزاد  در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: در توزیع نیازهای اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده نباید فقط به مرکز استان محدود شویم بلکه لازم است به شهرستان‌ها و سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشین‌ها هم توجه شود.

 
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: توزیع اقلام بهداشتی در سطح جامعه باید شناور باشد زیرا نیازها هر روز تغییر می‌کند و لازم است بر اساس نیازهای روزانه برای توزیع اقلام بهداشتی اقدام صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: در این شرایط تأمین مواد ضد عفونی کننده برای شهروندان و نحوه توزیع آنها بسیار مهم است و باید این کار با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود.
 
این مسئول بیان کرد: استفاده از نیروهای داوطلب مردمی در این شرایط ضروری است اما باید این نیروها زیر نظر سپاه و بسیج ساماندهی و کنترل شوند.
 
فرخزاد همچنین خواستار در اختیار گذاشتن امکانات ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و سایر ادارات به سپاه و بسیج شد تا اقدامات بهداشتی به خوبی به مرحله اجرا درآید.
 
وی ادامه داد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انتظار داریم نسبت به ضد عفونی کردن بهداشتی دستگاه‌های خود اقدام کرده و گزارش آن را در جلسه بعدی ستاد ارایه کنند.
 
فرخزاد گفت: نیروگاه شهید رجایی قزوین در یک اقدام ارزشمند روزانه ۱۰ هزار لیتر آب ژاول تولید می‌کند که باید با توزیع عادلانه آن میان نهادها بتوانیم از این ظرفیت به دستگاه‌ها برای تهیه مواد  ضدعفونی کننده کمک کنیم.
 
وی افزود: میزان غلظت آب ژاول تولید شده در نیروگاه باید اندازه گیری شود و بهداشت محیط درصد غلظت آن را تأیید کند و میزان رقیق سازی و غلظت استاندارد باشد.

 

نظر شما