صدور ۱۴۷ مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۷:۲۱:۵۲
کد خبر: ۹۸۱۴۷۴
معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین از صدور ۱۴۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در حوزه صنایع‌دستی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی وهنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: به منظور حمایت از تولید کالای ایرانی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدزایی برای متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع‌دستی استان، ۱۴۷ مجوز مشاغل خانگی شامل ۱۱۸ فقره مجوز مستقل و ۲۹ فقره مجوز پشتیبان با اشتغالزایی ۱۵۲ نفر در سال گذشته صادر شده است.


حصاری افزود : همچنین پارسال ۶۴ واحد خانگی با تایید کارگروه اشتغال ، استان موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۱۳ میلیارد و صد و نود میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه مشاغل خانگی از بانک‌های عامل رفاه، تجارت و ملی شد.


وی گفت : انجام کار توسط عضو یا اعضای خانواده در واحد مسکونی، تناسب حجم تولید با شرایط و فضای واحد مسکونی، نداشتن آلودگی‌های زیست‌محیطی، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان در محل کار، عرضه و فروش محصول و خدمات در خارج از واحد مسکونی، نداشتن تردد غیرمتناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع‌های مسکونی و تناسب شغل با محیط مسکونی از شرایط صدور مجوز برای کارکنان خانگی به شمار می‌روند.


معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه مشاغل خانگی به آدرس Mashaghelkhanegi.ir نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند.


وی افزود: فهرست رشته‌های مصوب مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در قالب فایل پی دی اف در سایت مشاغل خانگی و پورتال میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین قابل دریافت است.

 

نظر شما